PONIEDZIAŁEK 18.05
A jak ja będę…. – poznajemy różne zawody.
Witam Dzieci i rodziców! Gotowi - zaczynamy!
Pomoce : karty pracy cz.4 s.27, ręcznik, przybory szkolne – blok, farby, kredki, nożyczki …..
1 Ćwiczenia artykulacyjne – rodzic czyta wiersz zachęcając do uważnego słuchania i uzupełniania uzupełnienia jego treści :
Jestem mały poliglota bo rozumiem psa i kota
Ptasi język także znam, zaraz udowodnię wam.
Kotek miskę mleka miał, pyszne było miauknął ….
Piesek też by pewnie chciał, szczeka głośno …..
Małej myszce ser się śni, piszczy cicho ……
Kurka zniosła jajek sto, gdacze o tym …..
Kaczka śliczne piórka ma, kwacze dumnie …..
Nad jeziorem żabek tłum, kumka sobie ……
2 Różne zawody - rozmowa na temat różnych zawodów – karty pracy cz.4 s.27 Odgadywanie nazw zawodu na podstawie charakterystycznego ubioru i narzędzi . Czy potrzebna jest praca np. pani ekspedientki, lekarza, kierowcy autobusu…..uzasadnij dlaczego ?
3 A ja będę …. Dziecko mówi kim chciałby zostać w przyszłości, uzasadnia wybór przyszłego zawodu. Budzenie szacunku do odpowiedzialnej pracy w różnych zawodach, a szczególnie w niebezpiecznej pracy niosącej pomoc innym żołnierza, policjanta, strażaka . W obecnym czasie służby zdrowia.
Czy wiesz jaki zawód wykonuje twoja mama, twój tata. Dziecko próbujemy ocenić przydatność zawodów rodziców Zastanówmy się czy wszystkie zawody są potrzebne, a jeśli tak to dlaczego ?
4 Poćwiczymy raz i dwa – przygotowujemy ręcznik do ćwiczeń :
- marsz na palcach, na piętach z wysoko unoszonymi kolanami
- bieg w miejscu na palcach z wysokim unoszeniem kolan, z uderzeniem piętami o pośladki
- wykonywanie skrętoskłonów w pozycji stojącej
- naśladowanie czynności prania ręcznika w dłoniach, w staniu w lekkim rozkroku pochylamy tułów lekko do przodu – pierzemy. Co pewien czas unosimy tułów i „podnosimy ręcznik” jednocześnie nabierając w płuca dużo powietrza. Potem
- „strzepujemy ręcznik” energicznie pochylamy się do przodu i wydychamy powietrze Ćwiczenie powtarzamy 3-4 razy
- w staniu w lekkim rozkroku rozluźniamy mięśnie – wdech- ręce unosimy w w górę, wydech ręce powoli opuszczamy wzdłuż tułowia – kilka powtórzeń .Sprawne zuchy ! Super!
5 Jak ja dorosnę to będę -praca plastyczno- konstrukcyjna – próby wyobrażenia siebie w pracy kiedy dorosnę ze zwróceniem uwagi na strój i charakterystyczne narzędzia - np. stetoskop weterynarza.
6 Zasłużony odpoczynek, przekąska i spacer. PAMIETAJMY ! MYJ RECE