PONIEDZIAŁEK 25.05.

 

Krąg tematyczny:  WYBRAĆ ZAWÓD – TRUDNA SPRAWA, DLA NAS JESZCZE TO ZABAWA

 

1.Mamo tato przeczytaj dziecku wiersz B. Formy pt “Zawody”

Różne są zawody:

ekspedientka, lekarz,

listonosz, fryzjer,

sekretarka, piekarz.

Mama jest śpiewaczką,

a tato pilotem –

wiezie pasażerów

szybkim samolotem.

Babcia jest krawcową,

a strażakiem dziadek,

karetką pogotowia

jeździ wujek Tadek.

A kim ja zostanę?

Kierowcą rajdowym,

spikerem, piekarzem

lub posterunkowym.

 

Rozmowa na temat wiersza.

– Jakie zawody są wymienione w wierszu?

 

2.Zabawa rzutna pt. “ Złap, zanim spadnie”

Przybory: plastikowa tacka, kulka z gazety

Dziecko trzyma w dłoniach tackę, na której  leży kulka z gazety. Energicznie wyrzuca ramiona w górę, stara się podrzucać gazetę, a następnie złapać  tak, by  nie spadła na podłogę.

 

3.Wspólnie obejrzyjcie ilustracje pt. “W świecie zawodów”- nazwy zawodów podzielcie na sylaby rytmicznie klaszcząc.

https://drive.google.com/open?id=1ohDOPAewfv0bzGF_2phbLPwLRsaq6_dy

 

4.Porozmawiajcie z dzieckiem „Gdzie pracuje  mama? Kim jest tata z zawodu?”

Dzieci mogą kończyć rozpoczęte zdania, np.: Moja mama pracuje w…, Mój tata jest…

 

5.Ćwiczenia językowe pt. “Co robi…?”

Rodzic podaje nazwy zawodów. Dzieci nazywają czynności wykonywane w danym zawodzie. Np.

kierowca – kieruje,

lekarz – leczy,

krawiec – szyje,

strażak – gasi (pożar).

 

6.Rysowanie wymarzonego zawodu dziecka pt.”Kim będę?”

 

7.Zestaw zabaw ruchowych

„Samochód na pilota” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dajemy dziecku poduszkę, która w zabawie posłuży za kierownice. Rodzic przygotowuje klocki w 3 kolorach (zielonym, czerwonym oraz niebieskim). Uniesiony przez rodzica klocek zielony wprawia „samochody” w ruch (dziecko biega, naśladując jazdę samochodem), klocek czerwony zatrzymuje „samochody” (dziecko staje), klocek niebieski oznacza cofanie (dziecko porusza się do tyłu).

„Pajac” wspólnie z dzieckiem  na raz wykonujemy rozkrok z przeniesieniem rąk w bok, na dwa łączymy nogi i opuszczamy ręce wzdłuż tułowia.Wykonujemy 5 powtórzeń

„Piłka” rodzic demonstruje odbijanie piłki. Na hasło: Piłeczki skaczą – dziecko podskakuje najpierw powoli, wysoko, potem coraz niżej i coraz szybciej. Na hasło: Piłeczki zatrzymują się – dziecko kuca. Ćwiczenie powtarza się przez około dwie minuty.

„Kolorowe klocki” – dziecko  siada w siadzie skulnym, rodzic przed nim kładzie kilka drewnianych klocków. Na hasło: Budujemy wieżę z klocków – dziecko stopami ustawia klocek na klocku, budując wieżę. 

„Ciuchcia” zabawa przy piosence.  Na hasło: Jedzie pociąg – dziecko śpiewa znaną piosenkę „Jedzie pociąg z daleka” i porusza się po wyznaczonej trasie, omijając przeszkody z ustawionych wcześniej przez rodzica krzesełek.

 

Przedszkolaki pracujecie fantastycznie !!! 

Miłej zabawy !!! :)