PONIEDZIAŁEK 25.05.
Krąg tematyczny: WYBRAĆ ZAWÓD – TRUDNA SPRAWA, DLA NAS JESZCZE TO ZABAWA
1.Mamo tato przeczytaj dziecku wiersz B. Formy pt “Zawody”
Różne są zawody:
ekspedientka, lekarz,
listonosz, fryzjer,
sekretarka, piekarz.
Mama jest śpiewaczką,
a tato pilotem –
wiezie pasażerów
szybkim samolotem.
Babcia jest krawcową,
a strażakiem dziadek,
karetką pogotowia
jeździ wujek Tadek.
A kim ja zostanę?
Kierowcą rajdowym,
spikerem, piekarzem
lub posterunkowym.
Rozmowa na temat wiersza.
– Jakie zawody są wymienione w wierszu?
2.Zabawa rzutna pt. “ Złap, zanim spadnie”
Przybory: plastikowa tacka, kulka z gazety
Dziecko trzyma w dłoniach tackę, na której leży kulka z gazety. Energicznie wyrzuca ramiona w górę, stara się podrzucać gazetę, a następnie złapać tak, by nie spadła na podłogę.
3.Wspólnie obejrzyjcie ilustracje pt. “W świecie zawodów”- nazwy zawodów podzielcie na sylaby rytmicznie klaszcząc.
https://drive.google.com/open?id=1ohDOPAewfv0bzGF_2phbLPwLRsaq6_dy
4.Porozmawiajcie z dzieckiem „Gdzie pracuje mama? Kim jest tata z zawodu?”
Dzieci mogą kończyć rozpoczęte zdania, np.: Moja mama pracuje w…, Mój tata jest…
5.Ćwiczenia językowe pt. “Co robi…?”
Rodzic podaje nazwy zawodów. Dzieci nazywają czynności wykonywane w danym zawodzie. Np.
kierowca – kieruje,
lekarz – leczy,
krawiec – szyje,
strażak – gasi (pożar).
6.Rysowanie wymarzonego zawodu dziecka pt.”Kim będę?”
7.Zestaw zabaw ruchowych
„Samochód na pilota” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dajemy dziecku poduszkę, która w zabawie posłuży za kierownice. Rodzic przygotowuje klocki w 3 kolorach (zielonym, czerwonym oraz niebieskim). Uniesiony przez rodzica klocek zielony wprawia „samochody” w ruch (dziecko biega, naśladując jazdę samochodem), klocek czerwony zatrzymuje „samochody” (dziecko staje), klocek niebieski oznacza cofanie (dziecko porusza się do tyłu).
„Pajac” – wspólnie z dzieckiem na raz wykonujemy rozkrok z przeniesieniem rąk w bok, na dwa łączymy nogi i opuszczamy ręce wzdłuż tułowia.Wykonujemy 5 powtórzeń
„Piłka” – rodzic demonstruje odbijanie piłki. Na hasło: Piłeczki skaczą – dziecko podskakuje najpierw powoli, wysoko, potem coraz niżej i coraz szybciej. Na hasło: Piłeczki zatrzymują się – dziecko kuca. Ćwiczenie powtarza się przez około dwie minuty.
„Kolorowe klocki” – dziecko siada w siadzie skulnym, rodzic przed nim kładzie kilka drewnianych klocków. Na hasło: Budujemy wieżę z klocków – dziecko stopami ustawia klocek na klocku, budując wieżę.
„Ciuchcia” – zabawa przy piosence. Na hasło: Jedzie pociąg – dziecko śpiewa znaną piosenkę „Jedzie pociąg z daleka” i porusza się po wyznaczonej trasie, omijając przeszkody z ustawionych wcześniej przez rodzica krzesełek.
Przedszkolaki pracujecie fantastycznie !!!
Miłej zabawy !!! :)