PIĄTEK 17.04
1. Zabawy rytmiczne przy piosence “czysty świat” https://www.youtube.com/watch?v=use4OVA3Cf4
Zabawy z reakcją ruchową na zmianę tempa, dynamiki i wysokości dźwięku. Podczas zwrotek piosenki dzieci naśladują czynności związane ze sprzątaniem. Na refren szybko dobierają się parami i trzymając się za ręce, idą krokiem marszowym w różnych kierunkach.
2. Zestaw zabaw ruchowych „W parach” – zestaw ćwiczeń ruchowych z elementami metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Część wstępna – rozgrzewka: – Wszyscy siadają w kole – przywitanie (słowem, nogami, rękami).
– Stanie w rozkroku – uderzanie o kolana: dłońmi, pięściami, łokciami, rozcieranie kolan.
– W siadzie płaskim dotykanie palcami podłogi, dotykanie stopą podłogi.
– Maszerowanie i stopniowe przechodzenie do biegania, z podnoszeniem wysoko kolan, na „sztywnych nogach”, potem z nogami ugiętymi w kolanach.
Część zasadnicza:
Dzieci dobierają się parami i ustawiają w odstępach na całej powierzchni sali gimnastycznej.
– „Koniki” – jedno dziecko leży na podłodze, drugie, w pozycji stojącej, trzyma je za ręce z tyłu i ciągnie po podłodze.
– „Kłoda” – jedno dziecko leży na plecach, drugie stara się je obrócić na brzuch.
– „Skała” – jedno dziecko w klęku prostym, drugie próbuje je przewrócić.
– „Mostek” – jedno dziecko tworzy „most” w klęku podpartym, drugie prześlizguje pod nim.
– „Ważenie soli” – dzieci stoją tyłem do siebie, chwytając się pod ręce, unoszą partnera.
– „Kamień” – jedno dziecko leży na plecach, drugie stara się je odciągnąć od podłogi.
– „Zabawa” – dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie, trzymając się za ręce, wykonują wspólne oddechy. Później podskakują na jednej nodze, następnie na drugiej
– wreszcie wspólnie robią przysiady.
Na zakończenie siadamy, wdech ręce w górę, wydech ręce na dół, powtarzamy kilka razy.
3. Zabawa słuchowa jakie słyszysz instrumenty – rozpoznawanie nazw instrumentów perkusyjnych na podstawie dźwięków