PIĄTEK 17.04

 

1. Zabawy rytmiczne przy piosence “czysty świat” https://www.youtube.com/watch?v=use4OVA3Cf4

Zabawy z reakcją ruchową na zmianę tempa, dynamiki i wysokości dźwięku. Podczas zwrotek piosenki dzieci naśladują czynności związane ze sprzątaniem. Na refren szybko dobierają się parami i trzymając się za ręce, idą krokiem marszowym w różnych kierunkach.

 

2. Zestaw zabaw ruchowych „W parach” – zestaw ćwiczeń ruchowych z elementami metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.

 

Część wstępna – rozgrzewka: – Wszyscy siadają w kole – przywitanie (słowem, nogami, rękami).

– Stanie w rozkroku – uderzanie o kolana: dłońmi, pięściami, łokciami, rozcieranie kolan.

– W siadzie płaskim dotykanie palcami podłogi, dotykanie stopą podłogi.

– Maszerowanie i stopniowe przechodzenie do biegania, z podnoszeniem wysoko kolan, na     „sztywnych nogach”, potem z nogami ugiętymi w kolanach.

 

Część zasadnicza:

Dzieci dobierają się parami i ustawiają w odstępach na całej powierzchni sali gimnastycznej.

– „Koniki” – jedno dziecko leży na podłodze, drugie, w pozycji stojącej, trzyma je za ręce z tyłu i   ciągnie po podłodze.

– „Kłoda” – jedno dziecko leży na plecach, drugie stara się je obrócić na brzuch.

– „Skała” – jedno dziecko w klęku prostym, drugie próbuje je przewrócić.

– „Mostek” – jedno dziecko tworzy „most” w klęku podpartym, drugie prześlizguje pod nim.

– „Ważenie soli” – dzieci stoją tyłem do siebie, chwytając się pod ręce, unoszą partnera.

– „Kamień” – jedno dziecko leży na plecach, drugie stara się je odciągnąć od podłogi.

– „Zabawa” – dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie, trzymając się za ręce, wykonują wspólne   oddechy. Później podskakują na jednej nodze, następnie na drugiej

– wreszcie wspólnie robią przysiady.

  Na zakończenie siadamy, wdech ręce w górę, wydech ręce na dół, powtarzamy kilka razy.

 

3. Zabawa słuchowa jakie słyszysz instrumenty – rozpoznawanie nazw instrumentów  perkusyjnych na podstawie dźwięków