ŚRODA 15.04.
Krąg tematyczny: STOP! ZABRANIAM! ZAKAZUJĘ! ŚMIECI W WORKI SIĘ PAKUJE!
Zabawa na powitanie pt. “Skaczemy biegniemy”
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
Zapraszam do wysłuchania krótkiego opowiadania pt.” Dlaczego potrzebujemy drzew?”Po wysłuchaniu dziecko wie, że drzewa są źródłem tlenu niezbędnego do oddychania.
https://www.youtube.com/watch?v=bUIYHhRhGwQ
Rozmowa na temat opowiadania
- o czym było opowiadanie?
- co nam dają drzewa?
- czy drzewa są potrzebne?
Słuchanie piosenka Śpiewające Brzdące pt. “ Nasza planeta”
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
Zapraszam do narysowania i pokolorowania drzewa
https://www.youtube.com/watch?v=-q0yumPjwDk&t=61s
Zabawa ruchowa z gazetami
https://www.youtube.com/watch?v=-v3t0Ks0dQk
Ćwiczenia oddechowe (z piórkami lub małymi kawałkami papierków)
- możecie wykorzystać słomki o różnych grubościach do zdmuchiwania piórek np. ze stołu,
- możecie włożyć piórko do słomki (jako taki nabój) i wydmuchiwać kto dalej,
-możecie zdmuchiwać piórka z różnych części ciała np. z ramienia, z kolana.
- możecie dmuchać na piórka tak aby nie opadły na ziemię,
- możecie zdmuchiwać piórko z dłoni, a potem je złapać.
Zestaw zabaw ruchowych „W parach” – zestaw ćwiczeń ruchowych z elementami metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Część wstępna – rozgrzewka:
– Wszyscy siadają w kole – przywitanie (słowem, nogami, rękami).
– Stanie w rozkroku – uderzanie o kolana: dłońmi, pięściami, łokciami, rozcieranie kolan.
– W siadzie płaskim dotykanie palcami podłogi, dotykanie stopą podłogi.
– Maszerowanie i stopniowe przechodzenie do biegania, z podnoszeniem wysoko kolan, na „sztywnych nogach”, potem z nogami ugiętymi w kolanach.
Część zasadnicza: dzieci dobierają się parami.
– „Koniki” – jedno dziecko leży na podłodze, drugie, w pozycji stojącej, trzyma je za ręce z tyłu i ciągnie po podłodze.
– „Kłoda” – jedno dziecko leży na plecach, drugie stara się je obrócić na brzuch.
– „Skała” – jedno dziecko w klęku prostym, drugie próbuje je przewrócić.
– „Mostek” – jedno dziecko tworzy „most” w klęku podpartym, drugie prześlizguje pod nim.
– „Ważenie soli” – dzieci stoją tyłem do siebie, chwytając się pod ręce, unoszą partnera.
– „Kamień” – jedno dziecko leży na plecach, drugie stara się je odciągnąć od podłogi.
– „Zabawa” – dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie, trzymając się za ręce, wykonują wspólne oddechy. Później podskakują na jednej nodze, następnie na drugiej – wreszcie wspólnie robią przysiady. Na zakończenie siadamy, wdech ręce w górę, wydech ręce na dół, powtarzamy kilka razy.
Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia z podjętych aktywności przez dzieci.
Bardzo dziękuję za zdjęcia, kochane przedszkolaki piękne prace !!!
Zdjęcia z wykonanych prac są dostępne pod linkiem
https://drive.google.com/drive/folders/1xzF70Z7wBLpto6tM_8VMvHHo_W8TfVHX?usp=sharing