ŚRODA 15.04.

 

Krąg tematyczny: STOP! ZABRANIAM! ZAKAZUJĘ! ŚMIECI W WORKI SIĘ PAKUJE!   

   

Zabawa na powitanie pt. “Skaczemy biegniemy” 

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

Zapraszam do wysłuchania krótkiego opowiadania pt.” Dlaczego potrzebujemy drzew?”Po   wysłuchaniu dziecko wie, że drzewa są źródłem tlenu niezbędnego do oddychania.

https://www.youtube.com/watch?v=bUIYHhRhGwQ

Rozmowa na temat opowiadania

  • o czym było opowiadanie?
  • co nam dają drzewa?
  • czy drzewa są potrzebne? 

 Słuchanie piosenka Śpiewające Brzdące pt. “ Nasza planeta”

 https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

 

Zapraszam do narysowania  i pokolorowania  drzewa 

https://www.youtube.com/watch?v=-q0yumPjwDk&t=61s 

 

Zabawa  ruchowa z gazetami

https://www.youtube.com/watch?v=-v3t0Ks0dQk

 

Ćwiczenia oddechowe  (z piórkami lub małymi kawałkami papierków)

- możecie wykorzystać słomki o różnych grubościach do zdmuchiwania piórek np. ze stołu,                                                                                                       

- możecie włożyć piórko do słomki (jako taki nabój) i wydmuchiwać kto dalej,

-możecie zdmuchiwać piórka z różnych części ciała np. z ramienia, z kolana.

- możecie dmuchać na piórka tak aby nie opadły na ziemię,

- możecie zdmuchiwać piórko z dłoni, a potem je złapać.

 

 Zestaw zabaw  ruchowych „W parach” – zestaw ćwiczeń ruchowych z elementami metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.

 

Część wstępna – rozgrzewka:

– Wszyscy siadają w kole – przywitanie (słowem, nogami, rękami).

– Stanie w rozkroku – uderzanie o kolana: dłońmi, pięściami, łokciami, rozcieranie kolan.

– W siadzie płaskim dotykanie palcami podłogi, dotykanie stopą podłogi.

– Maszerowanie i stopniowe przechodzenie do biegania, z podnoszeniem wysoko kolan, na „sztywnych nogach”, potem z nogami ugiętymi w kolanach.

Część zasadnicza: dzieci dobierają się parami. 

– „Koniki” – jedno dziecko leży na podłodze, drugie, w pozycji stojącej, trzyma je za ręce z tyłu i ciągnie po podłodze.

– „Kłoda” – jedno dziecko leży na plecach, drugie stara się je obrócić na brzuch.

– „Skała” – jedno dziecko w klęku prostym, drugie próbuje je przewrócić.

– „Mostek” – jedno dziecko tworzy „most” w klęku podpartym, drugie prześlizguje pod nim.

– „Ważenie soli” – dzieci stoją tyłem do siebie, chwytając się pod ręce, unoszą partnera.

– „Kamień” – jedno dziecko leży na plecach, drugie stara się je odciągnąć od podłogi.

– „Zabawa” – dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie, trzymając się za ręce, wykonują wspólne oddechy. Później podskakują na jednej nodze, następnie na drugiej – wreszcie wspólnie robią przysiady.  Na zakończenie siadamy,  wdech ręce w górę, wydech ręce na dół, powtarzamy kilka razy.

 

Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia  z podjętych aktywności przez dzieci.

olszczynska.a@gmail.com

 

Bardzo dziękuję za zdjęcia, kochane przedszkolaki piękne prace !!!

Zdjęcia z wykonanych prac są dostępne pod linkiem 

https://drive.google.com/drive/folders/1xzF70Z7wBLpto6tM_8VMvHHo_W8TfVHX?usp=sharing