WTOREK  26.05

 

1. Poranne zabawy ruchowe nr 18 (poniedziałek)

 

2. Mój tato – słuchanie wiersza B. Formy.

Mój tato Bożena Forma

Chodzimy z tatą na długie spacery,

mamy wspaniale dwa górskie rowery.

Po parku na nich często jeździmy

 i nigdy razem się nie nudzimy.

Gdy mroźna zima nagle przybywa

i ciepłym szalem wszystko okrywa,

bierzemy narty i śnieżne szlaki

wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.

Często chodzimy razem do kina,

 lubimy obaj gdy dzień się zaczyna.

Takiego mieć tatę to wielkie szczęście

– życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

 

Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści:

Co robiły dzieci z tatą w wierszu?;

Jak spędzały czas wolny?;

Dlaczego dzieci w wierszu składają życzenia swojemu tacie?;

Jaka to okazja?;

Jaki wy możecie zrobić prezent swojemu tacie z okazji jego święta?

 

3. „Kim jest mój tata?” – zabawa słownikowa. Rodzic  prosi dzieci, aby opowiedziały o swoich tatusiach, co robią, kim są z zawodu, jak spędzają czas ze swoimi dziećmi.

 

 

4. Magiczne pudełko – zabawa sensoryczna. Rodzic ma przygotowane rekwizyty związane z zawodami ojców dzieci, np. łyżka wazowa, mały samochodzik, stetoskop, mały samolot itp. Dzieci siedzą w kole. Dziecko wkłada ręce do pudełka i, bez wyciągania przedmiotu, próbuje podać jego nazwę. Po nazwaniu przedmiotu, wyjmuje go i stara się nazwać zawód osoby, która posługuje się w pracy danym przedmiotem.

 

5.„Mój tata” – praca plastyczna – dorysowywanie szczegółów do sylwetki męskiej.

 

 

6.„Wiosenne porządki z tatą” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Rodzic opowiada, jakie czynności można wykonać wspólnie z tatą podczas wiosennego sprzątania, np. odkurzanie, zamiatanie, trzepanie dywanów itp. Dzieci starają się naśladować czynności wymieniane przez rodzica.