WTOREK 26.05
1. Poranne zabawy ruchowe nr 18 (poniedziałek)
2. Mój tato – słuchanie wiersza B. Formy.
Mój tato Bożena Forma
Chodzimy z tatą na długie spacery,
mamy wspaniale dwa górskie rowery.
Po parku na nich często jeździmy
i nigdy razem się nie nudzimy.
Gdy mroźna zima nagle przybywa
i ciepłym szalem wszystko okrywa,
bierzemy narty i śnieżne szlaki
wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.
Często chodzimy razem do kina,
lubimy obaj gdy dzień się zaczyna.
Takiego mieć tatę to wielkie szczęście
– życzeń mu składam dziś jak najwięcej.
Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści:
Co robiły dzieci z tatą w wierszu?;
Jak spędzały czas wolny?;
Dlaczego dzieci w wierszu składają życzenia swojemu tacie?;
Jaka to okazja?;
Jaki wy możecie zrobić prezent swojemu tacie z okazji jego święta?
3. „Kim jest mój tata?” – zabawa słownikowa. Rodzic prosi dzieci, aby opowiedziały o swoich tatusiach, co robią, kim są z zawodu, jak spędzają czas ze swoimi dziećmi.
4. Magiczne pudełko – zabawa sensoryczna. Rodzic ma przygotowane rekwizyty związane z zawodami ojców dzieci, np. łyżka wazowa, mały samochodzik, stetoskop, mały samolot itp. Dzieci siedzą w kole. Dziecko wkłada ręce do pudełka i, bez wyciągania przedmiotu, próbuje podać jego nazwę. Po nazwaniu przedmiotu, wyjmuje go i stara się nazwać zawód osoby, która posługuje się w pracy danym przedmiotem.
5.„Mój tata” – praca plastyczna – dorysowywanie szczegółów do sylwetki męskiej.
6.„Wiosenne porządki z tatą” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Rodzic opowiada, jakie czynności można wykonać wspólnie z tatą podczas wiosennego sprzątania, np. odkurzanie, zamiatanie, trzepanie dywanów itp. Dzieci starają się naśladować czynności wymieniane przez rodzica.