RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
6.00 - 8.00 ( CZĘŚĆ I - PORANNA )
Schodzenie się dzieci , zajęcia opiekuńcze , inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie tematy . Zabawy samodzielne - tworzenie warunków umożliwiajacych dzieciom swobodny rozwój , praca indywidualna o charakterze wyrównawczo - stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym . Zabawy integrujące grupę .
8.00 - 8.30
Zabawy i ćwiczenia poranne . Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe , higieniczne i samoobsługowe w łazience .
8.30 - 9.00
Śniadanie - realizacja założeń programowych z zakresu nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie .
9.00 - 9.15
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience, przygotowanie do zajęć .
9.15 - 10.15 ( CZĘŚĆ II - GŁÓWNA )
Zajęcie kierowanez całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego . Organizowanie zabaw twórczych , ruchowych stymulujących rozwój dziecka
10.15 - 10.30
Przekąska z owoców i warzyw - czynności porządkowe, higieniczne w łazience
10.30 - 11.45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego ( nauka ubierania się , wiązania sznurowadeł , zapinania guzików , suwaków - doskonalenie czynności ). Zabawy samodzielne w ogrodzie ( zabawy tropiące , obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych ) . Zabawy z językiem obcym nowożytnym .
11.45 - 12.00
Przygotowanie do obiadu . Przygotowanie do obiadu , czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience , pełnienie dyżuru .
12.00 - 12.30
Obiad - realizacja założeń programowych w zakresie prawidlowego posługiwania się sztućcami . Kulturalne zachowanie się przy stole , dbałośc o zdrowie .
12.30 - 12.45 - 13.30
Czynności higieniczne w łazience. Relaksacja - muzykoterapia , odpoczynek dzieci
12.45 - 13.30 ( CZĘŚĆ III - POOBIEDNIA )
Samodzielna zabawa dzieci - podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela . Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo - stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym , dostosowanie zadań do możliwości dzieci .Spacer , obserwacja środowiska przyrodniczego . Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych .
13.30 - 14.00
Przygotowanie do podwieczorku - czynności higieniczne i samoobsługowe w łazence . Podwieczorek - kulturalne spożywanie posiłku
14.00 - 15.45
Zabawy samodzielne dzieci , przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych , pobyt na świeżym powietrzu . Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo - stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Rozchodzenie się dzieci .
15.45 - 16.15
Czynności higieniczne .Podwieczorek II - kulturalne zachowanie się przy stole , dbałość o zdrowie .
16.15 - 17.00
Zabawy samodzielne dzieci umożliwiające rozwój zainteresowań i upodobań dzieci . Prace porządkowe .