ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
1.To ja i moja grupa ( 2 tygodnie)
- podaje swoje imię i nazwisko, utrwala imiona kolegów z grupy, rozpoznaje swój znaczek w szatni i łazience
- doskonalenie umiejętności samodzielnego zakładania i ściągania ubrania i butów oraz umieszczania ich w wyznaczonym miejscu
-wdrażanie do przestrzegania ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie ( np. dzieli się zabawkami, odkłada na miejsce), uczy się stosować zwroty grzecznościowe : dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję
2. Nadeszła jesień
- poznawanie i obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, oglądanie drzew w pobliskim otoczeniu
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na podany temat
- wdrażanie do wspólnej i zgodnej zabawy z kolegami
3. Co robią zwierzęta jesienią
- poznawanie na wybranych przykładach (jeża, wiewiórki i bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy ( odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają)
- doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej poprzez różnorodne zabawy ruchowe
- wdrażanie dzieci do reagowania na sygnały słowne nauczyciela
Nauka piosenki z ilustracją ruchową:
Gimnastyka to zabawa, to dla dzieci ważna sprawa
Ręce w górę , w przód i w bok, skłon do przodu, przysiad, skok.
Głowa, ramiona, kolana, pięty, kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty, kolana, pięty,
Oczy , uszy, usta, nos.
Wiersz do nauki: „ Lecą liście z drzewa”
Lecą liście z drzewa,
Bo to jesień już.
Za jesienią zima
zbliża się tuż, tuż.
Nazbieramy liści,
malutkich i dużych.
Bukiet z nich zrobimy,
niech nam długo służy.