ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

 

1.To ja i moja grupa  ( 2 tygodnie)

- podaje swoje imię i nazwisko, utrwala imiona kolegów z grupy,  rozpoznaje swój znaczek w szatni i łazience

- doskonalenie umiejętności samodzielnego zakładania i ściągania ubrania i butów oraz umieszczania ich w wyznaczonym miejscu

-wdrażanie do przestrzegania ustalonych umów i  zasad  regulujących współżycie w grupie ( np. dzieli się zabawkami, odkłada na miejsce),  uczy się stosować zwroty grzecznościowe : dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję

2. Nadeszła jesień

- poznawanie i obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, oglądanie drzew w pobliskim otoczeniu

- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na podany temat

- wdrażanie do wspólnej i zgodnej zabawy z kolegami

3. Co robią zwierzęta jesienią

- poznawanie na wybranych przykładach (jeża, wiewiórki i bociana), jak zwierzęta przygotowują się do  nadchodzącej zimy ( odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają)

- doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej poprzez różnorodne zabawy ruchowe

- wdrażanie dzieci do reagowania na sygnały słowne nauczyciela

 

Nauka piosenki z ilustracją ruchową:

Gimnastyka to zabawa, to dla dzieci ważna sprawa

Ręce w górę , w przód i w bok, skłon do przodu, przysiad, skok.

Głowa, ramiona, kolana, pięty,  kolana, pięty, kolana, pięty

Głowa, ramiona, kolana, pięty,  kolana, pięty,

Oczy , uszy, usta, nos.

 

Wiersz do nauki: „ Lecą liście z drzewa”

Lecą liście z drzewa,

Bo to jesień już.

Za jesienią zima

zbliża się tuż, tuż.

Nazbieramy liści,

malutkich i dużych.

Bukiet z nich zrobimy,

niech nam długo służy.