Zadania dydaktyczno- wychowawcze

 

1.Zwierzęta są głodne:

- rozwijanie czynnej mowy dziecka, poszerzenie słownictwa o nazwy ptaków /wróbel, sikorka/, wskazywanie charakterystycznych cech ich wyglądu ,

- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 3 i 4,

- przyswajanie  określeń czasu: długo, krótko

- kształtowanie  poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej

- doskonalenie koncentracji i logicznego myślenia

- rozwijanie sprawności fizycznej  i manualnej

 

2. Babcia i dziadek

- podawanie informacji na temat swojej rodziny; nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny np. mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek, ciocia, wujek

- ukazanie sposobu niesienia pomocy osobom starszym

- rozwijanie możliwości wokalnych dzieci , rytmizowanie tekstu piosenki z różnym natężeniem głosu : cicho, głośno. coraz ciszej, coraz głośniej; z różną intonacją: wesoło, smutno, ze złością

- przyswajanie  określeń czasu: teraz, potem, najpierw

- organizowanie świąt o charakterze rodzinnym i aktywne uczestniczenie w krótkim programie artystycznym

 

3. Zimo baw się z nami

- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy np. opady śniegu, zamarzanie wody

- rozwijanie słuchu i pamięci muzycznej i ruchowej

-wzmacnianie aparatu narządów mowy poprzez zabawy oddechowe, ortofoniczne i logorytmiczne

- doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej

- zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu ,

 

Piosenka do nauki : „Bałwanek”  /sł. I muz. B. Forma

 

1.Ulepiła zima dla dzieci bałwanka,

   Wszyscy się radują od samego ranka.

 

   Ref. Tańczy, tańczy z nami mroźna pani zima,

       Tańczyć nagle z zimą bałwanek zaczyna.

 

2. Stają dzieci w kole, piosenkę śpiewają,

    Prezent dla bałwanka bardzo ładny mają.

 

3. Kolorową czapkę, szalik kolorowy

    oraz zaproszenie na koncert zimowy.