Zadania dydaktyczno- wychowawcze
1.Zwierzęta są głodne:
- rozwijanie czynnej mowy dziecka, poszerzenie słownictwa o nazwy ptaków /wróbel, sikorka/, wskazywanie charakterystycznych cech ich wyglądu ,
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 3 i 4,
- przyswajanie określeń czasu: długo, krótko
- kształtowanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej
- doskonalenie koncentracji i logicznego myślenia
- rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej
2. Babcia i dziadek
- podawanie informacji na temat swojej rodziny; nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny np. mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek, ciocia, wujek
- ukazanie sposobu niesienia pomocy osobom starszym
- rozwijanie możliwości wokalnych dzieci , rytmizowanie tekstu piosenki z różnym natężeniem głosu : cicho, głośno. coraz ciszej, coraz głośniej; z różną intonacją: wesoło, smutno, ze złością
- przyswajanie określeń czasu: teraz, potem, najpierw
- organizowanie świąt o charakterze rodzinnym i aktywne uczestniczenie w krótkim programie artystycznym
3. Zimo baw się z nami
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy np. opady śniegu, zamarzanie wody
- rozwijanie słuchu i pamięci muzycznej i ruchowej
-wzmacnianie aparatu narządów mowy poprzez zabawy oddechowe, ortofoniczne i logorytmiczne
- doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej
- zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu ,
Piosenka do nauki : „Bałwanek” /sł. I muz. B. Forma
1.Ulepiła zima dla dzieci bałwanka,
Wszyscy się radują od samego ranka.
Ref. Tańczy, tańczy z nami mroźna pani zima,
Tańczyć nagle z zimą bałwanek zaczyna.
2. Stają dzieci w kole, piosenkę śpiewają,
Prezent dla bałwanka bardzo ładny mają.
3. Kolorową czapkę, szalik kolorowy
oraz zaproszenie na koncert zimowy.