ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1.BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI
Dziecko: poznaje różne baśnie i bajki, ich bohaterów oraz fabuły, rozpoznaje i nazywa postacie z baśni, rozwija wyobraźnię i kreatywność poprzez tworzenie własnych opowieści, kształtuje umiejętność słuchania ze zrozumieniem, rozwija umiejętność opowiadania i odtwarzania fabuł, wzmacniania umiejętność współpracy i pracy w grupie.
2.MUZYKA WOKÓŁ NAS
Dziecko: rozpoznaje różne gatunki muzyki i instrumenty muzyczne, potrafi śpiewać proste piosenki i tańczyć do muzyki, zna podstawowe terminy muzyczne, takie jak rytm, melodia, kształtuje wrażliwość muzyczną i słuchową, rozwija umiejętności rytmiczne poprzez zabawy muzyczne.
3.NIE JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE
Dziecko: zna podstawowe informacje o układzie słonecznym, planetach i gwiazdach, rozumie pojęcia związane z kosmosem, takie jak astronauta, rakieta, potrafi opisać wygląd i cechy charakterystyczne planet, kształtuje zainteresowania naukami przyrodniczymi, rozwija umiejętności obserwacji i opisywania zjawisk przyrodniczych.
4.PROJEKT PIENIĄDZE
Dziecko: rozpoznaje i nazywa monety oraz banknoty, rozumie podstawowe pojęcia związane z pieniędzmi, takie jak kupno, sprzedaż, oszczędzanie, kształtuje umiejętności matematyczne poprzez zabawy związane z pieniędzmi.
PIENIĄDZE (sł. i muz. K. Gowik)
Kiedy kupić chcesz lodów gałek sześć, to pieniądze musisz mieć.
Gdy już lody zjesz i zabawkę chcesz, to pieniądze musisz mieć.
Basen, kino, fajna książka – wszędzie trzeba dać pieniążka.
Więc dorośli pracę mają i pieniądze tam dostają.
Ref.: Srebrne i złote, i papierowe monety,
banknoty, stare i nowe,
mieszkają w portfelu i w bankomacie,
i ciągle ich mało mamie i tacie.
A czy można mieć wszystko, co się chce, gdy pieniądze daje się?
Mama mówi: nie, tata mówi: nie.
To inaczej trochę jest… Zdrowie, uśmiech, przyjaciele i całusów śmiesznych wiele.
Tego, co w serduszku czujesz, za pieniądze nie kupujesz!
Ref.: Srebrne i złote, i papierowe …