ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

 

1.BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI

Dziecko: poznaje różne baśnie i bajki, ich bohaterów oraz fabuły, rozpoznaje i nazywa postacie z baśni, rozwija wyobraźnię i kreatywność poprzez tworzenie własnych opowieści, kształtuje umiejętność słuchania ze zrozumieniem,  rozwija umiejętność opowiadania  i odtwarzania fabuł, wzmacniania umiejętność współpracy i pracy w grupie.

 

2.MUZYKA WOKÓŁ NAS  

Dziecko: rozpoznaje różne gatunki muzyki i instrumenty muzyczne,  potrafi śpiewać proste piosenki i tańczyć do muzyki,  zna podstawowe terminy muzyczne, takie jak rytm, melodia, kształtuje wrażliwość muzyczną i słuchową, rozwija umiejętności rytmiczne poprzez zabawy muzyczne.

 

3.NIE JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE

Dziecko:  zna podstawowe informacje o układzie słonecznym, planetach i gwiazdach,  rozumie pojęcia związane z kosmosem, takie jak astronauta, rakieta, potrafi opisać wygląd  i cechy charakterystyczne planet, kształtuje zainteresowania naukami przyrodniczymi,  rozwija umiejętności obserwacji i opisywania zjawisk przyrodniczych.

 

4.PROJEKT PIENIĄDZE

Dziecko:  rozpoznaje i nazywa monety oraz banknoty, rozumie podstawowe pojęcia związane z pieniędzmi, takie jak kupno, sprzedaż, oszczędzanie,   kształtuje umiejętności matematyczne poprzez zabawy związane z pieniędzmi.

 

PIENIĄDZE     (sł. i muz. K. Gowik)

 

Kiedy kupić chcesz lodów gałek sześć, to pieniądze musisz mieć.

Gdy już lody zjesz i zabawkę chcesz, to pieniądze musisz mieć.

Basen, kino, fajna książka – wszędzie trzeba dać pieniążka.

Więc dorośli pracę mają i pieniądze tam dostają.

 

Ref.: Srebrne i złote, i papierowe monety,

banknoty, stare i nowe,

mieszkają w portfelu i w bankomacie,

i ciągle ich mało mamie i tacie.

 

A czy można mieć wszystko, co się chce, gdy pieniądze daje się?

Mama mówi: nie, tata mówi: nie.

To inaczej trochę jest… Zdrowie, uśmiech, przyjaciele i całusów śmiesznych wiele.

Tego, co w serduszku czujesz, za pieniądze nie kupujesz!

 

Ref.: Srebrne i złote, i papierowe …