ZADANIA  WYCHOWAWCZE

 

1. KARNAWAŁ -  kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności językowych, rozwijanie spostrzegawczości, rozwijanie logicznego myślenia w trakcie zabaw z kodowaniem, kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence oraz w trakcie prób grania na instrumentach perkusyjnych, poszerzanie doznań sensorycznych, budzenie ciekawości poznawczej podczas eksperymentów z balonami, doskonalenie sprawności, rozwijanie myślenia matematycznego, rozwijanie umiejętności interpretacji utworu za pomocą ruchu, kształtowanie sprawności fizyczne

 

2. NASZE ULUBIONE BAJKI – poszerzanie doznań sensorycznych; rozwijanie umiejętności językowych; kształtowanie umiejętności odróżniania dobra od zła, kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw z piosenką; rozwijanie myślenia logicznego podczas zabaw z kodowaniem,  kształtowanie umiejętności opowiadania treści obrazka, przygotowanie do rozwijania myślenia przyczynowo – skutkowego,  kształtowanie umiejętności matematycznych – klasyfikowanie według jednej cechy, kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie ogólnej sprawności,  rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej, usprawnianie funkcjonowania narządów mowy

 

3. DAWNO TEMU - rozwijanie umiejętności językowych, budzenie ciekawości poznawczej podczas zabaw badawczych, rozwijanie myślenia matematycznego, rozwijanie umiejętności kontynuowania rozpoczętego   rytmu, budzenie ciekawości poznawczej, usprawnianie funkcjonowania narządów mowy, doskonalenie sprawności manualnej,  rozwijanie myślenia matematycznego, dobieranie w pary, budzenie ciekawości poznawczej podczas zabawy badawczej, kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie ogólnej sprawności, poszerzanie doznań sensorycznych, rozwijanie spostrzegawczości

 

4. KIEDY PATRZĘ W NIEBO -  rozwijanie umiejętności językowych,  rozwijanie  zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności interpretacji utworu za pomocą ruchu, rozwijanie myślenia matematycznego – grupowanie przedmiotów według koloru i cechy, kształtowanie poczucia rytmu,  rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi, kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie ogólnej sprawności,  rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi

 

WIERSZ W KARNAWALE 

 

W karnawale, w karnawale
Dookoła wielkie bale,
Gdy orkiestra pięknie gra,
Dobry humor każdy ma!

 

Bal maskowy, bal maskowy
Jest naprawdę pomysłowy,
Można przebrać się za jeża,
Krasnoludka lub rycerza.

 

W karnawale, w karnawale
Dzieci bawią się wspaniale,
W karnawale każdy chce
Tańczyć, śpiewać, bawić się.

 

 

 

 TANIEC  BAŁWANKÓW

 

 

Słowa i muz. Joanna Bernat

 

Dwa bałwanki tańczyć chciały,

więc za ręce się złapały.

Nie czekały ani chwili

i wesoło zatańczyły.

 

Ref. Na prawej nodze, na lewej nodze,

Razem w górę – hop - sa - sa!

Tupu- tupu - po podłodze

Klaszczą rączki - raz i dwa! 

 

Już do rytmu wicher dmucha,

gra zimowa zawierucha.

Bo bałwanki w karnawale

urządzają takie bale!

 

ref. Na prawej nodze, na lewej nodze...

 

Już poleczkę słychać w koło,

wszyscy bawią się wesoło,

Tańczą wrony z bałwankami,

i wy dzieci tańczcie z nami!