ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1. Mój dom – Polska – Poznanie polskich symboli narodowych. Zapoznanie z hymnem Polski. Poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu. Doskonalenie umiejętności działania według instrukcji słownej. Wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej. Rozwijanie sprawności grafomotorycznych. Zachęcanie do zgodnego współdziałania w grupie. Rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu. Doskonalenie umiejętności wokalnych. Rozwijanie cierpliwości i koncentracji na wykonywanym zadaniu. Doskonalenie sprawności fizycznej.
2. Ulubione zajęcia – Poszerzanie wiedzy na temat wartości jaką jest kreatywność. Kształtowanie twórczej aktywnej postawy. Rozwijanie motoryki małej. Zachęcanie do aktywnego poznawania otaczającej rzeczywistości poprzez działania własne. Rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi. Doskonalenie umiejętności liczenia, klasyfikowania. Poznanie wyglądu i brzmienia wybranych instrumentów muzycznych. Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej. Zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań. Wdrażanie do zgodnej współpracy w grupach podczas wykonywania pracy plastycznej i dzielenia się materiałami.
3. Pogoda w kratkę – Wzbogacenie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania pogody. Poznanie zjawiska powstawania deszczu, rozwijanie ciekawości poznawczej. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych. Rozwijanie orientacji przestrzennej. Doskonalenie umiejętności skupiania uwagi. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas rozwiazywania zagadek słownych. Wykształcenie prawidłowej reakcji na zmianę tempa, dynamiki, nastroju. Kształtowanie sprawności manualnej, rozwijanie sprawności fizycznej.
4. Ja i moje ciało – Doskonalenie umiejętnościnazywania emocji. Kształtowanie umiejętności nazywania różnych części ciała. Zapoznanie z narządami zmysłów. Rozwijanie wrażliwości zmysłowej. Wdrażanie do rozumienia i stosowania prostych instrukcji. Posługiwanie się określeniami: na górze, na dole, między, przed siebie, za siebie. Doskonalenie umiejętności przeliczania. Kontynuowanie prostych rytmów. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na podany temat. Rozwijanie myślenia przyczynowo -skutkowego. Wspieranie rozwoju motorycznego i umiejętności manualnych. Kształcenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zachęcanie do współpracy przy tworzeniu i konstruowaniu.
piosenka: „Mały Polak, przedszkolak” sł. M. Szeląg muz. K. Waszkiewicz
1. Polska moim domem, domem jest.
Biały orzeł godłem, godłem jej.
Ref.: A ja jestem przedszkolak,
mały Polak przedszkolak. (2x)
2. Polska moim domem, domem jest.
Biel i czerwień flaga, flaga ma.
Ref.: A ja jestem przedszkolak… (2x)
3. Polska moim domem, domem jest.
Tutaj moi bliscy, bliscy są.
Ref.: A ja jestem przedszkolak… (2x)
4. Polska moim domem, domem jest.
który w sercu zawsze, zawsze mam.
Ref.: A ja jestem przedszkolak… (2x)