ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

 

 1.Nasze zmysły:

- rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku i słuchu

- rozwijanie wrażliwości słuchowej poprzez rozróżnianie dźwięków cichych i głośnych,

- wdrażanie do przestrzegania umów podczas zabaw badawczych i ruchowych

 

2.Poznajemy przyrodę- jesień

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawiskach atmosferycznych np.padającego deszczu

- rozwijanie inwencji twórczej dziecka poprzez ilustrowanie ruchem treści wierszy i piosenek;

- wdrażanie do przestrzegania kolejności podczas wypowiedzi

 

3. Dbamy o nasze zdrowie

- kształtowanie nawyków higienicznych poprzez codzienne mycie całego ciala, mycie zębów, mycie rąk po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu; poznanie znaczenia pracy stomatologa

- rozwijanie sprawności ruchowej i manualnej poprzez udział w różnorodnych zabawach plastycznych i fizycznych ;

- rozpoznawanie dźwięków wysokich i niskich

- porównywanie masy przedmiotów: ciężki, lekki

 

4. Domowe zwierzęta

- poznanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewnienie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer;

- bogacenie słownictwa czynnego i biernego  o nazwy zwierząt dorosłych i ich młodych

- uświadamianie dzieciom konieczności dbania o higienę po zabawie ze zwierzętami

 

Piosenka do nauki: „Pada deszcz”  ( sł. i muz. B. Forma)

    Pada deszcz kapu, kap,

    idą dzieci człap, człap, człap.

    Idzie też Oli brat

    Po kałużach człap, człap, człap.

          Ref. Dziś od rana deszczyk pada,

                 Z deszczem świetna jest zabawa.  (2x)

 

II.   Pada deszcz kapu, kap,

       Wszyscy tańczą szlap, szlap, szlap.

       I ja też szlap, szlap, szlap,

       Tańczę z deszczem chlap,chlap, chlap.

 

III.  Złoty deszcz, kapu, kap,

       lubią dzieci człap, człap, człap.

       Jaki dziś mokry świat,

       Bo jesienny deszczyk spadł.

 

Wyliczanka do nauki: „Mam dwie rączki”.

Mam dwie rączki i dwie nóżki,

jeden nosek, usta też.

Mam dwa oczka i dwa uszka,

Ale czoło jedno, wiesz?

Oczka służą do patrzenia,

uszka do słuchania mam.

Usta służą do jedzenia,

No a nosek, powiedz sam.