ZADANIA WYCHOWAWCZE
1. NA STAREJ FOTOGRAFII - wskazywanie i podawanie nazw członków rodziny; rozwijanie percepcji słuchowej, rozwijanie umiejętności udzielania odpowiedzi poprawnej pod względem logicznym i gramatycznym; rozwijanie ciekawości poznawczej, kształtowanie poczucia rytmu; kształcenie koncentracji uwagi; rozwijanie samodzielności podczas wykonywania czynności samoobsługowych, rozwijanie sprawności manualnej; doskonalenie umiejętności wokalnych, kształtowanie słownika czynnego; rozwijanie i wzmacnianie mięśni tułowia;
2. JESIENNA MUZYKA - rozwijanie słownika czynnego; rozwijanie umiejętności koncentrowania uwagi słuchowej i wzrokowej; wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce po skończonej zabawie, rozwijanie słownika czynnego; kształtowanie umiejętności matematycznych, kształtowanie umiejętności logicznego odpowiadania na pytania N.; rozwijanie kreatywności i umiejętności improwizacji, pokazywanie i podawanie nazw elementów ubrań; wzmacnianie mięśni tułowia w zabawach ruchowych;
3. MALI ARTYŚCI - rozwijanie słownika czynnego – pokazywanie i podawanie nazw kolorów; rozwijanie doznań sensorycznych; kształcenie koncentrowania uwagi na wskazanych elementach; rozwijanie myślenia logicznego; zwracanie uwagi na szanowanie zabawek – właściwa zabawa, odkładanie na miejsce, kształcenie pamięci słuchowej; rozwijanie sprawności manualnej i małej motoryki; wdrażanie do nawiązywania relacji opartych na uprzejmości i pomocy, rozwijanie doznań sensorycznych; rozwijanie ekspresji twórczej; rozwijanie myślenia logicznego – rozpoznawanie elementów fikcyjnych; wdrażanie do nawiązywania relacji opartych na uprzejmości i pomocy,
4. CIEPŁO I MIŁO - pokazywanie i podawanie nazw różnorodnych nakryć głowy; rozwijanie myślenia logicznego; rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej, kształtowanie poczucia rytmu; rozwijanie ekspresji ruchowej; kształcenie logicznego myślenia; rozwijanie samodzielności we wkładaniu ubrań wierzchnich, kształtowanie słownika czynnego; rozwijanie małej motoryki; rozwijanie umiejętności prawidłowego wkładania butów, rozwijanie umiejętności samodzielnego i sprawnego ubierania się, rozwijanie słownika dzieci; kształcenie szybkości, skoczności i zwinności; kształcenie pamięci słuchowej;
WIERSZ
Oj,jak zimno!
(Małgorzata Barańska)
Chucha w rączki mała Krysia,
bo jej rączki zmarzły dzisiaj.
Chu, chu, cha! Chu, chu, cha!
Tata też rozciera ręce,
bo mu zmarzły jeszcze więcej.
Oj, ta zima zła!
PIOSENKA
„Zła pogoda”
Zła pogoda kapie woda,
kapie z nieba kap, kap, kap.
A w kaloszach do przedszkola,
idą dzieci chlap, chlap, chlap.
Kap, kap, kap x2
Idą dzieci chlap, chlap, chlap.