Zadania wychowawczo- dydaktyczne

 

1.pocztówki: kształtowanie umieejętności koncentracji uwagi na słuchanym tekście; doskonalenie umiejętności matematycznych i myślenia logicznego;wdrażanie do  nawiązywania     serdecznych i przyjacielskich relacji z rówieśnikami

2.Zwierzęta zimą : rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym- rozpoznawanie zwierząt zapadających w sen zimowy oraz ptaków które potrzebują naszej pomocy w czasie     zimy

3.Znim zaświeci pierwsza gwiazdka: rozwijanie umiejętności podczas układania zagadek, tworzenia skojarzeń;  rozwijanie wrażliwości – czerpanie radości z przygotowań do świąt,     doskonalenie umiejętności składania papieru wg wzoru i wycinania po śladzie

4.Swiąteczne zwyczaje: aktywny udział każdego dziecka w przygotowaniu przedstawienia dla Rodziców nt. Przy wigilijnym stole”- zna tradycje  Bożonarodzeniowe ( sianko pod     obrusem,dzielenie się opłatkiem, pusty talerz, 13 potraw, pierwsza gwiazdka, ); potrafi złożyć świąteczne życzenia i przygotować niespodzianki

 

 PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA 

- tworzenie wyrazów z rozsypanki literowej

- tworzenie i czytanie  wyrazów z sylab otwartych i zamkniętych

- odczytywanie rebusów literowych typu : ukryte słowa, 

- poznanie kolejnych liter drukowanych i pisanych , małych i wielkich : Kk,  Uu, Pp,

- analiza i synteza słuchowa i wzrokowa wyrazów od 3 do 8 głosek w zależności od umiejętności dzieci oraz przeliczanie wyrazów w zdaniach które dzieci ułożą

- tworzenie zdrobnień do odczytanych wyrazów

- pisanie po śladzie poznanych liter

- kreślenie szlaczków literopodobnych

- globalne czytanie wyrazów okolicznościowych związanych z tematem

  POJĘCIA  MATEMATYCZNE 

- klasyfikowanie przedmiotów wg. dwóch cech

-dopełnianie zbiorów do 6 i przeliczanie elementów, porównywanie

- układanie elementów zbioru wg. wielkoci i stopniowanie przymiotników

- porównywanie wysokości i długości i stopniowanie przymiotników

- kodowanie i odkodowywanie instrukcji wg.różnych elementów np. kolory, kursory, kształty, liczby, litery itp.

- próby układania zadań z treścią ,zadanie właściwego pytania i obliczanie odpowiedzi ( do odpowiedzi używa część pytania)

 

 

Piosenka: „ Strojnisia choinka”

 

Zielone gałązki, a na każdej świeczka,

w stroiku z bibułki stoi choineczka.

  1. Ref.  Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami,

         wesołą kolędę dla niej zaśpiewamy .

        Hej, kolęda, kolęda.

Kolory tęczowe w bombkach – latarenkach,

choinka w kolorach strojna jak panienka.

Ref. Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami,

         wesołą kolędę dla niej zaśpiewamy .

        Hej, kolęda, kolęda.

 

Gra wietrzyk zimowy w sadzie za oknami,

strojnisia choinka słucha razem z nami.

Ref. Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami,

         wesołą kolędę dla niej zaśpiewamy .

        Hej, kolęda, kolęda.