ZADANIA WYCHOWAWCZE  

 

1.W PRZEDSZKOLU - integracja grupy; utrwalenie imion koleżanek i kolegów; aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą, poznanie topografii przedszkola. Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu, przestrzeganie zasad dotyczących bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w grupie.

 

2.MOJA MIEJSCOWOŚĆ – MÓJ DOM - wzbogacanie słownika czynnego dzieci; przygotowanie do posługiwania się swoim adresem; kształcenie logicznego myślenia – rozpoznawanie i nazywanie elementów krajobrazu miejskiego, wzbogacanie słownika dzieci – posługiwanie się pojęciem odblaski; wdrażanie do bezpiecznego porusza się po drodze;

 

3.JA, TY I ŚRODOWISKO - MOJE CIAŁO - dostrzeganie i określanie różnic i podobieństw w wyglądzie ludzi; rozwijanie orientacji w schemacie ciała; rozpoznawanie i podawanie nazw zmysłów; rozwijanie doznań sensorycznych. Nabywanie przeświadczenia o konieczności dbania o higienę własną i otoczenia, poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak); przygotowanie do posługiwania się numerami alarmowymi; kształtowanie postaw proekologicznych.

 

4.DARY JESIENI - W KOSZU PANI JESIENI - – rozpoznawanie i podawanie nazw owoców i warzyw; kształtowanie sprawności manualnej podczas lepienia z masy solnej; przestrzegania zasad higieny,

 

PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA  I PISANIA

- rozwijanie percepcji słuchowej – słuchu fonemowego ; ; ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej

- układanie zdań – tytułów do obrazków. Analiza słuchowa zdań, liczenie wyrazów w zdaniu

- czytanie globalne wyrazów: miasto, wieś;

- ćwiczenia poszerzające pole widzenia, przygotowanie do nauki czytania.

- kształtowanie umiejętności budowania prostych zdań i odwzorowywanie liczby wyrazów w zdaniu za    pomocą cegiełek

-wprowadzenie pojęć: głoska – litera - zdanie .

- kształtowanie umiejętności wysłuchiwania głosek o i u w nagłosie.

- monografia litery o na podstawie wyrazów: owoce, Ola ,  prezentacja liter o, O, wyszukiwanie liter o, O w tekście. Analiza i synteza słuchowa wyrazów.

- pisanie litery o po śladzie w powiększonej liniaturze

 

POJĘCIA MATEMATYCZNE

- kształtowanie umiejętności kontynuowania rytmów

- zabawa matematyczna -kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej  i dwóch cech oraz przeliczania w zakresie  6

- rozwijanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności

- używanie w wypowiedzi  określeń: najpierw, potem, później, na końcu;

- posługiwanie się pojęciami dotyczącymi wielkości;