ZADANIA WYCHOWAWCZE
1.W PRZEDSZKOLU - integracja grupy; utrwalenie imion koleżanek i kolegów; aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą, poznanie topografii przedszkola. Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu, przestrzeganie zasad dotyczących bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w grupie.
2.MOJA MIEJSCOWOŚĆ – MÓJ DOM - wzbogacanie słownika czynnego dzieci; przygotowanie do posługiwania się swoim adresem; kształcenie logicznego myślenia – rozpoznawanie i nazywanie elementów krajobrazu miejskiego, wzbogacanie słownika dzieci – posługiwanie się pojęciem odblaski; wdrażanie do bezpiecznego porusza się po drodze;
3.JA, TY I ŚRODOWISKO - MOJE CIAŁO - dostrzeganie i określanie różnic i podobieństw w wyglądzie ludzi; rozwijanie orientacji w schemacie ciała; rozpoznawanie i podawanie nazw zmysłów; rozwijanie doznań sensorycznych. Nabywanie przeświadczenia o konieczności dbania o higienę własną i otoczenia, poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak); przygotowanie do posługiwania się numerami alarmowymi; kształtowanie postaw proekologicznych.
4.DARY JESIENI - W KOSZU PANI JESIENI - – rozpoznawanie i podawanie nazw owoców i warzyw; kształtowanie sprawności manualnej podczas lepienia z masy solnej; przestrzegania zasad higieny,
PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA
- rozwijanie percepcji słuchowej – słuchu fonemowego ; ; ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej
- układanie zdań – tytułów do obrazków. Analiza słuchowa zdań, liczenie wyrazów w zdaniu
- czytanie globalne wyrazów: miasto, wieś;
- ćwiczenia poszerzające pole widzenia, przygotowanie do nauki czytania.
- kształtowanie umiejętności budowania prostych zdań i odwzorowywanie liczby wyrazów w zdaniu za pomocą cegiełek
-wprowadzenie pojęć: głoska – litera - zdanie .
- kształtowanie umiejętności wysłuchiwania głosek o i u w nagłosie.
- monografia litery o na podstawie wyrazów: owoce, Ola , prezentacja liter o, O, wyszukiwanie liter o, O w tekście. Analiza i synteza słuchowa wyrazów.
- pisanie litery o po śladzie w powiększonej liniaturze
POJĘCIA MATEMATYCZNE
- kształtowanie umiejętności kontynuowania rytmów
- zabawa matematyczna -kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej i dwóch cech oraz przeliczania w zakresie 6
- rozwijanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności
- używanie w wypowiedzi określeń: najpierw, potem, później, na końcu;
- posługiwanie się pojęciami dotyczącymi wielkości;