Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze

 

 

1.JAK POWSTAJE KSIĄŻKA? - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego; poszerzanie wiedzy na temat znaczenia książek, wyjaśnienie pojęć: literatura dziecięca, literatura młodzieżowa, literatura dla dorosłych, encyklopedie, podręczniki, albumy. Wzbogacenie słownika czynnego dzieci; rozróżnianie miejsc związanych z książką: biblioteki i księgarni. Rozmowa na temat procesu powstawania książki – zwrócenie uwagi na osoby biorące udział w tym procesie, poznanie nazw niektórych zawodów związanych z wydawaniem książek – autor, redaktor, grafik, drukarz.

 

 

2. NA ŁĄCE - kształtowanie umiejętności posługiwania się sprzętem do obserwacji, zapamiętywanie nazw tego sprzętu (lupa, mikroskop, lornetka), . Rozmowa dotycząca treści opowiadania ze szczególnym uwzględnieniem etapów rozwoju motyla. „Taniec motyli” – zabawa muzyczno-ruchowa ekspresyjna. Naśladowanie sposobu poruszania się motyla zgodnie z podaną muzyką, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego w trakcie układania historyjki obrazkowej; rozwijanie umiejętności językowych, omówienie cyklu rozwojowego żaby. Spacer po najbliższej okolicy przedszkola- . „Tropimy owady” – obserwacja owadów i ich zachowania

 

 

3. MAMA I TATA - kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence; doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego; kształtowanie świadomości, jak ważna jest rodzina. Rozmowa na temat zawodów wykonywanych przez rodziców. Wykonywanie upominków dla rodziców , Święto Mamy i Taty” – program artystyczny w wykonaniu dzieci.

 

 

4. MOJE ZWIERZĄTKO - rozwijanie percepcji słuchowej; poszerzanie wiedzy na temat zwierząt oraz uświadamianie dzieciom potrzeby opiekowania się zwierzętami, „Nasi ulubieńcy” – oglądanie czasopism i książek o zwierzętach domowych. „Nasi pupile” – rozwiązywanie zagadek, doskonalenie umiejętności tworzenia pojęcia na podstawie definicji. zapoznanie z pracą weterynarza i kształtowanie postawy empatii wobec zwierząt.

 

 

 

Domowa piosenka sł. Ewa Chotomska, muz. Krzysztof Marzec

 

               Kiedy wracam ze szkoły i otworzyć chcę drzwi,

               już od progu dobiega zawsze wierny głos psi.

               Na dywanie w pokoju do nóg łasi się kot,

               a w pudełku pod stołem chomik chowa się w kąt.

     Ref.:   Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,

               a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa. X

               Kiedy smutno mi czasem, przyjdzie do mnie pan pies,

               poda łapę, zapyta: Nie martw się, co ci jest?

               Kot zamruczy pod nosem, chomik także da znać,

               i od razu weselej, już zaczynam się śmiać.

     Ref.:   Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,

              a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa. x