ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

 

1.Nasze ulubione baśnie - rozwijanie umiejętności wypowiadania się; wzbogacanie i doskonalenie słownika czynnego dzieci; percepcji słuchowej dzieci; doskonalenie koordynacji wzrokowo -ruchowo- -słuchowe, ; budzenie zainteresowania czytaniem, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; rozwijanie wyobraźni plastycznej dzieci; ; sprawności narządów mowy; doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego; dostrzeganie elementów fikcyjnych.

 

2.Karnawał - doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej dzieci; rozwijanie sprawności fizycznej – podnoszenie sprawności dzieci, kształtowanie odporności na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i w parach; rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowe, ; kształtowanie poczucia rytmu u dzieci podczas zabaw przy piosence, kształtowanie percepcji słuchowej poprzez dokonywanie syntezy głoskowej; rozwijanie pomysłowości i kreatywności dzieci.

 

3. Dawno temu, . Prehistoria i legendy - ; rozwijanie zainteresowania przeszłością ,aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą; „Jak mieszkali jaskiniowcy?” – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji w sposób poprawny logicznie i gramatycznie; rozbudzanie zainteresowania przeszłością człowieka budzenie ciekawości poznawczej dziecka, rozwijanie sprawności  fizycznej – wzmacnianie mięśni nóg;  rozwijanie umiejętności językowych; rozwijanie myślenia matematycznego; poszerzanie doznań sensorycznych.

 

4. Kiedy patrzę w niebo - rozwijanie myślenia oraz zainteresowania zjawiskami zachodzącymi w przyrodzie, związanymi z następstwem dnia i nocy; poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia związane z porą dnia i nocy. „Co po czym?” – zabawa w kole. Uświadomienie dzieciom następstwa dnia i nocy, ; rozwijanie sprawności grafomotorycznej. „Lot na Księżyc” – zabawa bieżna. Doskonalenie różnicowania prawej strony i lewej strony ciała, „Jestem gwiazdą” – zabawa rozwijająca pewność siebie. Kształtowanie umiejętności autoprezentacji i przezwyciężania nieśmiałości .

 

Lot kosmiczny  sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

 

Kosmos jest zagadką,

więc nie lada gratką

będzie lecieć tam.

Wsiadam do rakiety

szybszej od komety

 – już przygodę mam.

 

 Pędzi hen, rakieta,

bo w kosmosie czeka

mnóstwo ważnych spraw.

Planet się postaram

odkryć co niemiara

i tysiące gwiazd.

 

Ref.: Lot kosmiczny, lot kosmiczny,

marzy o nim każdy z nas.

Ponad dźwiękiem, ponad światłem

tajemniczych szukam tras.

Lot kosmiczny, lot kosmiczny,

czy w kosmosie mieszka ktoś?

I na pewno się ucieszy,

że przybywa z Ziemi gość