ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
1.Nasze ulubione baśnie - rozwijanie umiejętności wypowiadania się; wzbogacanie i doskonalenie słownika czynnego dzieci; percepcji słuchowej dzieci; doskonalenie koordynacji wzrokowo -ruchowo- -słuchowe, ; budzenie zainteresowania czytaniem, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; rozwijanie wyobraźni plastycznej dzieci; ; sprawności narządów mowy; doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego; dostrzeganie elementów fikcyjnych.
2.Karnawał - doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej dzieci; rozwijanie sprawności fizycznej – podnoszenie sprawności dzieci, kształtowanie odporności na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i w parach; rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowe, ; kształtowanie poczucia rytmu u dzieci podczas zabaw przy piosence, kształtowanie percepcji słuchowej poprzez dokonywanie syntezy głoskowej; rozwijanie pomysłowości i kreatywności dzieci.
3. Dawno temu, . Prehistoria i legendy - ; rozwijanie zainteresowania przeszłością ,aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą; „Jak mieszkali jaskiniowcy?” – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji w sposób poprawny logicznie i gramatycznie; rozbudzanie zainteresowania przeszłością człowieka budzenie ciekawości poznawczej dziecka, rozwijanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni nóg; rozwijanie umiejętności językowych; rozwijanie myślenia matematycznego; poszerzanie doznań sensorycznych.
4. Kiedy patrzę w niebo - rozwijanie myślenia oraz zainteresowania zjawiskami zachodzącymi w przyrodzie, związanymi z następstwem dnia i nocy; poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia związane z porą dnia i nocy. „Co po czym?” – zabawa w kole. Uświadomienie dzieciom następstwa dnia i nocy, ; rozwijanie sprawności grafomotorycznej. „Lot na Księżyc” – zabawa bieżna. Doskonalenie różnicowania prawej strony i lewej strony ciała, „Jestem gwiazdą” – zabawa rozwijająca pewność siebie. Kształtowanie umiejętności autoprezentacji i przezwyciężania nieśmiałości .
Lot kosmiczny sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko
Kosmos jest zagadką,
więc nie lada gratką
będzie lecieć tam.
Wsiadam do rakiety
szybszej od komety
– już przygodę mam.
Pędzi hen, rakieta,
bo w kosmosie czeka
mnóstwo ważnych spraw.
Planet się postaram
odkryć co niemiara
i tysiące gwiazd.
Ref.: Lot kosmiczny, lot kosmiczny,
marzy o nim każdy z nas.
Ponad dźwiękiem, ponad światłem
tajemniczych szukam tras.
Lot kosmiczny, lot kosmiczny,
czy w kosmosie mieszka ktoś?
I na pewno się ucieszy,
że przybywa z Ziemi gość