ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1.MOJA MAŁA OJCZYZNA
Poznanie pojęć: mała ojczyzna, mapa, wspólnota; rozpoznawanie i nazywanie niektórych symboli narodowych; poszerzanie słownika czynnego, rozwijanie wrażliwości na drugiego człowieka i umiejętności współpracy; doskonalenie słuchu fonematycznego, dokonywanie analizy sylabowej i głoskowej wyrazów, ćwiczenie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości, rozpoznawanie cyfry 4, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 4, rozwijanie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnyc i symboli.
2.W ŚWIECIE WYOBRAŹNI
Wprowadzenie pojęcia wyobraźnia, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami; kształtowanie empatii, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, rozwijanie umiejętności współpracy i czekania na swoją kolej, rozpoznawanie cyfry 5, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 5, poznawanie różnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego i wyobraźni dźwiękowej, sprawne poruszanie się w przestrzeni, ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z sukcesem i porażką.
3.PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt, budzenie wrażliwości na ich potrzeby, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę i odpowiedniego korzystania z jej zasobów, poznanie budowy i zastosowania domku dla owadów, poznanie sposobów, w jakie zwierzęta przygotowują do zimy siebie oraz swoje domy, poszerzanie wiedzy na temat ptaków odlatujących z Polski i pozostających w niej oraz ich zwyczajów żywieniowych, zapoznanie z terminem symetrii, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem, kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni, rozwijanie słuchu fonematycznego i kształtowanie sprawności manualnej, wzmacnianie wiary we własne możliwości, wdrażanie do zgodnego działania z innymi podczas zabawy.
4.NASZE CIAŁO
Poznanie części ciała i niektórych organów, zachęcanie do uważnego obserwowania własnego ciała, poznanie podstawowych informacji na temat narządów zmysłów, wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw, rozwijanie tężyzny fizycznej, poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów służących do utrzymania czystości, poznanie wybranych zasad zdrowego stylu życia, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania emocji, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, odwzorowywania, kształtowanie umiejętności współpracy, poznanie nazw różnych aktywności fizycznych, rozwijanie umiejętności wokalnych, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych przedmiotów.
„TO JEST MOJE MIEJSCE”
1Muzea, bloki i tramwaje
ruch nawet nocą nie ustaje
teatry, kina i kawiarnie
szpitale, gdy miewasz się marnie.
Ref. Witam was serdecznie
w moim dużym mieście
tu czuję się bezpiecznie
to jest moje miejsce!
2.O świcie kogut, w nocy sowa,
za dnia zaryczy dojna krowa
tam pole, łąka przy strumieniu
sąsiadów znamy po imieniu.
Ref. Witam was radośnie
w mojej małej wiosce
tu czuję się bezpiecznie
to jest moje miejsce!
3.Jeziora, góry, wioski, miasta
Ojczyzna moja, tu dorastam
Od Tatr wysokich do Bałtyku
widoków pięknych jest bez liku.
Ref. Chętnie was ugoszczę
w moim kraju – Polsce!
Tu czuję się bezpiecznie
to jest moje miejsce!