ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

 

 

1.MOJA MAŁA OJCZYZNA

 Poznanie pojęć: mała ojczyzna, mapa, wspólnota; rozpoznawanie i nazywanie niektórych symboli narodowych; poszerzanie słownika czynnego, rozwijanie wrażliwości na drugiego człowieka  i umiejętności współpracy; doskonalenie słuchu fonematycznego, dokonywanie analizy sylabowej i głoskowej wyrazów, ćwiczenie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości, rozpoznawanie cyfry 4, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 4, rozwijanie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnyc i symboli.

 

2.W ŚWIECIE WYOBRAŹNI

Wprowadzenie pojęcia wyobraźnia, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami; kształtowanie empatii, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, rozwijanie umiejętności współpracy i czekania na swoją kolej, rozpoznawanie cyfry 5, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 5, poznawanie różnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego i wyobraźni dźwiękowej, sprawne poruszanie się w przestrzeni, ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z sukcesem i porażką.

 

3.PRZYGOTOWANIA DO ZIMY

Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt, budzenie wrażliwości na ich potrzeby, wdrażanie  do bycia odpowiedzialnym za przyrodę i odpowiedniego korzystania z jej zasobów, poznanie budowy i zastosowania domku dla owadów, poznanie sposobów, w jakie zwierzęta przygotowują do zimy siebie oraz swoje domy, poszerzanie wiedzy na temat ptaków odlatujących z Polski  i pozostających w niej oraz ich zwyczajów żywieniowych, zapoznanie z terminem symetrii, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem, kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni, rozwijanie słuchu fonematycznego i kształtowanie sprawności manualnej, wzmacnianie wiary we własne możliwości, wdrażanie do zgodnego działania z innymi podczas zabawy.

 

4.NASZE CIAŁO

Poznanie części ciała i niektórych organów, zachęcanie do uważnego obserwowania własnego ciała, poznanie podstawowych informacji na temat narządów zmysłów, wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw, rozwijanie tężyzny fizycznej, poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów służących do utrzymania czystości, poznanie wybranych zasad zdrowego stylu życia, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania emocji, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, odwzorowywania, kształtowanie umiejętności współpracy, poznanie nazw różnych aktywności fizycznych, rozwijanie umiejętności wokalnych, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych przedmiotów.

 

 

„TO JEST MOJE MIEJSCE”

 

1Muzea, bloki i tramwaje

  ruch nawet nocą nie ustaje

  teatry, kina i kawiarnie

  szpitale, gdy miewasz się marnie.

 

Ref. Witam was serdecznie

w moim dużym mieście

tu czuję się bezpiecznie

to jest moje miejsce!

 

2.O świcie kogut, w nocy sowa,

   za dnia zaryczy dojna krowa

   tam pole, łąka przy strumieniu

   sąsiadów znamy po imieniu.

 

Ref. Witam was radośnie

w mojej małej wiosce

tu czuję się bezpiecznie

to jest moje miejsce!

 

3.Jeziora, góry, wioski, miasta

   Ojczyzna moja, tu dorastam

   Od Tatr wysokich do Bałtyku

   widoków pięknych jest bez liku.

 

Ref. Chętnie was ugoszczę

w moim kraju – Polsce!

Tu czuję się bezpiecznie

to jest moje miejsce!