ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1. Bezpieczne ferie – kształtowanie umiejętności bezpiecznego zachowania się podczas zabaw zimowych, zachęcanie dzieci do podejmowania samodzielnych działań rozwijających ekspresję ruchową, doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi w oparciu o wrażenia zmysłowe, wzbogacenie wiedzy o zagrożeniach związanych z zabawami w miejscach niedozwolonych, stworzenie okazji do ekspresji słownej, plastycznej i ruchowej, zapoznanie ze sportami zimowymi, kształtowanie postawy odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo.
2. Co można robić zimą? – klasyfikowanie przedmiotów ze względu na przeznaczenie, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, usprawnianie aparatu mowy, rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dla dziecka, ćwiczenia pamięci i percepcji wzrokowej i słuchowej, wdrażanie do czekania na swoją kolej, stosowanie liczebników porządkowych oraz określeń „najdłuższy”, „najkrótszy”, stosowanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni – „nad”, „pod”, „obok”, „za”, „przed”.
3. Dbamy o zwierzęta zimą – obserwowanie przyrody zimą, poznanie gatunków ptaków zimujących w Polsce i ich wyglądu, zachęcanie do dokarmiania ptaków pokarmem odpowiednim dla danych gatunków, rozwijanie sprawności manualnej oraz percepcji słuchowo – ruchowej, stymulowanie rozwoju mowy dzieci, rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się.
4. Hej, ha, co to gra? – wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa związanego z muzyką (cisza, dźwięki wysoki i niskie, ciche i głośne, krótkie i długie, nazwy instrumentów), poznanie zawodów: muzyk, pianista, kompozytor, dyrygent, piosenkarz/piosenkarka, rozwijanie naturalnej aktywności dziecka w różnych formach aktywności, rozwijanie zainteresowań i uzdolnień muzycznych, kształtowanie postaw prospołecznych – czerpanie radości ze wspólnego muzykowania, kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas zabaw muzyczno-ruchowych, tańców i pląsów.
PIOSENKA pt. „ Zima - czarodziejka”
I. Pewnej nocy po cichutku
przyszła zima biała,
czarodziejską białą różdżką
śnieg wyczarowała.
Ref. Czary - mary, śnieżek biały,
Czary-mary, psss! x2
II. Po co komu czarne drzewa?
- myśli zima biała.
Wzięła różdżkę i na biało
las pomalowała.
Ref. Czary – mary i las biały,
Czary-mary, psss! x2
III. Wlazł na płotek czarny kotek,
kotek całkiem mały.
Zima różdżką pomachała
i już kot jest biały!
Ref. Czary – mary i kot biały,
Czary-mary, psss! x2