Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze 

 

1 Zwyczaje świąt wielkanocnych – dziecko uczestniczy w świątecznych przygotowaniach, poznaje przemiany rozwojowe od jajka do kury, odwzorowuje wygląd ilustracji przedstawiających pisanki, tworzy własne wzory pisanek- rozwijając kreatywność, opowiada historyjkę obrazkową próbując określić związki przyczynowo skutkowe występujące między postaciami, zdarzeniami, doskonali mowę powiązaną w czasie wypowiadania się na temat Wielkanocy, wykonuje prace plastyczne tematycznie związane z Wielkanocą, uczy się i śpiewa piosenki o tematyce wiosennej z repertuaru dziecięcego. Podczas spacerów nabywa przeświadczenia o konieczności przebywania na świeżym powietrzu.

 

2 Bydgoszcz to moje miasto – rok Andrzeja Szwalbego – przybliżenie postaci wielkiego bydgoszczanina, poznanie legendy o Bydgoszczy pt”. Bydg i Gost”, rozpoznawanie i nazywanie charakterystycznych zabytków, pomników, budowli naszego miasta, kształtowanie poczucia lokalnego patriotyzmu.

 

3 Mali ekolodzy – budowanie wiedzy o świecie przyrodniczym, społecznym i technicznym, przygotowanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą, budowanie więzi emocjonalnej z naturą -w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat ( ludzie, rośliny, zwierzęta ),  kształtowanie postaw prospołecznych – czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawie; rozwijanie motoryki małej – chwyt, manipulacja, praca nadgarstka; kształtowanie czynności samoobsługowych – nakrywanie do stołu, sprzątanie po posiłku; wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych.

 

4 Odkrywamy tajemnice Ziemi – dostrzeganie potrzeby ochrony naturalnego środowiska, posługiwanie się zmysłami w czasie eksploracji świata, kształtowanie nawyku utrzymania czystości w naszym otoczeniu, dostrzeganie tajemnic zwierząt, roślin żyjących wokół nas; rozpoznawanie zwierząt i roślin żyjących dawniej i dziś; rozwijanie zainteresowań przyrodniczych; wdrażanie do uważnego słuchania  i czekania na swoją kolej, budowanie systemu wartości - tolerancja, empatia, szacunek, uznanie; wyrabianie umiejętności współdziałania-  podporzadkowanie się określonym zasadom, podziałowi ról i przydzielonych czynności do wykonania, rozwijanie umiejętności klasyfikowania  i porównywania przedmiotów według podanego  kryterium, rozwijanie sprawności fizycznej dziecka oraz precyzji ruchów w czasie zabaw i ćwiczeń ruchowych.