PONIEDZIAŁEK 06.04
Temat: Zabawa dydaktyczna „Zwierzęta na wiejskim podwórku”.
cel: wdrażanie do samodzielnego wyszukiwania i weryfikowania informacji o zwierzętach; kształtowanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach z literą „ Ł ł”.
Zabawa ortofoniczno - ruchowa na podstawie wiersza „ W zagrodzie”
( dz, naśladują ruchem i głosem ; mogą nauczyć się rymowanki na pamięć- poszerza zakres słownictwa)
Piesek szczeka : hau, hau, hau.
Kotek mruczy : miau, miau, miau.
Kura gdacze : kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Owca beczy :be, be, be.
Koza meczy : me, me, me.
Indor gulgocze: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
Rodzic zadaje pytanie: Co wspólnego mają te zwierzęta?
- odp. : łapy
- Ile łap ma które zwierzę?
Dziecko wypowiada po kolei głoski w słowie „łapa”
Rodzic prezentuje wygląd litery Ł ł, dziecko układa kształt z kapci, sznurka lub patyczków; potem pisze ją palcem w powietrzu, na dywanie i kredką po śladzie rodzica.
Teraz możemy zrobić kp. s. 35
Zabawa ruchowo- naśladowcza „Mały piesek”
Dzieci powtarzają rymowankę i ilustrują ją ruchem, przyjmują pozycję na czworakach.
Mały piesek kręci głową
I rozgląda się wokoło. /dz: kręcą głową w różnych kierunkach/
Macha najpierw prawą łapą,
Bo ma dziś ochotę na to. /dz: swobodnie wymachują prawą nogą/
Teraz macha łapą lewą /dz: wymachują lewą nogą/
Teraz mogą dzieci zrobić ćw. graficzne s. 13
Dla chętnych dzieci zabawa alfabetem: układanie wyrazów z literą „ł”
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z plastikową butelką.
Miłej zabawy!