PONIEDZIAŁEK  06.04

 

Temat: Zabawa dydaktyczna „Zwierzęta na wiejskim podwórku”.

 

cel: wdrażanie do samodzielnego wyszukiwania i weryfikowania informacji o  zwierzętach; kształtowanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach z literą „ Ł ł”.

 

Zabawa ortofoniczno - ruchowa  na  podstawie wiersza „ W zagrodzie”

( dz, naśladują ruchem i głosem ; mogą nauczyć się rymowanki na pamięć- poszerza zakres słownictwa)

     Piesek szczeka : hau, hau, hau.

     Kotek mruczy : miau, miau, miau.

     Kura gdacze : kod, ko, dak.

     Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.

     Gąska gęga: gę, gę, gę.

     Owca beczy :be, be, be.

     Koza meczy : me, me, me.

     Indor gulgocze: gul, gul, gul.

     Krowa ryczy: mu, mu, mu.

     Konik parska: prr, prr, prr.

    A pies warczy: wrr, wrr, wrr.

Rodzic zadaje pytanie: Co wspólnego mają te zwierzęta?

 - odp. : łapy

 - Ile łap ma które zwierzę?

Dziecko wypowiada po kolei głoski w słowie „łapa”

Rodzic prezentuje wygląd litery Ł ł, dziecko układa kształt z kapci, sznurka lub patyczków; potem pisze ją palcem w powietrzu, na dywanie i kredką po śladzie rodzica.

 

Teraz możemy zrobić kp. s. 35

 

Zabawa ruchowo- naśladowcza „Mały piesek”

Dzieci powtarzają rymowankę i ilustrują ją ruchem, przyjmują pozycję na czworakach.

Mały piesek kręci głową
I rozgląda się wokoło. /dz: kręcą głową w różnych kierunkach/
Macha najpierw prawą łapą,
Bo ma dziś ochotę na to. /dz: swobodnie wymachują prawą nogą/
Teraz macha łapą lewą /dz: wymachują lewą nogą/

 

Teraz mogą dzieci zrobić ćw. graficzne s. 13

Dla chętnych dzieci zabawa alfabetem: układanie wyrazów z literą „ł”

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z plastikową butelką.

Miłej zabawy!