CZWARTEK 26.03 - Propozycje zabaw
„Przekraczanie linii” – zabawa ruchowa z ćwiczeniami równowagi (gimnastyka mózgu – przekraczanie linii środkowej ciała). Proszę rozłożyć na podłodze sznurek, skakanki, szalik Zadaniem dzieci jest:
– kroczenie wzdłuż linii ze sznurka, stawiając stopy na zewnątrz, wewnętrzną stroną stopy
do środka;
– kroczenie po linii stopa za stopą;
– kroczenie wzdłuż linii sznurka, stawiając stopy na zewnątrz, wewnętrzną stroną stopy na
zewnątrz.
„Dzieci” – oglądnie fotografii dzieci z ich wczesnego dzieciństwa.
Wspólnie z rodzicem zastanawiają się, jakie są podobieństwa i różnice w wyglądzie osób na fotografiach. W razie konieczności proszę podpowiedzieć, zadając pytania pomocnicze:
– Czy masz ten sam kolor włosów?
– Czy masz ten sam kolor oczu?
– Czy twoja twarz jest taka sama?
Rodzic daje dziecku lusterko i prosi, aby teraz porównały swój wygląd ze zdjęciami. Dziecko wymienia, co się zmieniło w ich wyglądzie, a co nie.
Kiedy obchodzimy urodziny?” – pogadanka na temat przemijania, stawania się coraz starszym, obchodzenia urodzin. Rodzic zadaje pytania:
– Ile masz lat?
– Co się dzieje, gdy kończysz kolejny rok?
– W jaki sposób świętujecie dzień przyjścia na świat?
– Ile świeczek powinno być na urodzinowym torcie?
– Ile razy w roku świętujecie urodziny?
– Kiedy obchodzicie urodziny, to jesteście o rok starsi, czy o rok młodsi?
– Ile czasu upływa od jednych urodzin do drugich? Czy to dużo czasu?
Dzieci odpowiadają na pytania zgodnie ze swoim doświadczeniem i wiedzą. Następnie potrzebne będzie wieczko od słoiczka i plastelina. Dzieci wypełniają plasteliną wieczko w ten sposób dzieci przygotowują torty, które wykorzystają na następnych zajęciach.
„Ile świeczek, ile lat” – zabawa matematyczna doskonaląca umiejętność liczenia.
Proszę, żeby każde dziecko osadziło w swoim plastelinowym torcie tyle patyczków, ile mają lat, tłumacząc, że patyczki będą „świeczkami” na ich tortach. Następnie prosi o policzenie świeczek na własnym torcie (oraz na torcie brata lub siostry i sprawdzenie, czy liczba świeczek na obu tortach jest taka sama). Następnie pytamy dzieci, o ile więcej świeczek będzie na ich tortach za rok. Dzieci dokładają po jednym patyczku, liczą swoje świeczki
(i świeczki brata lub siostry oraz porównują ich liczbę). Następnie proszę wyjąć dodatkowe patyczki, ile świeczek będzie na ich tortach za dwa lata. Dzieci dokładają dwa patyczki i powtarzają czynność liczenia.
Kolejnym zadaniem będzie kolorowanie tortu, jeżeli nie ma możliwości wydrukowania kolorowanki poniżej znajduje się link jak narysować tort
https://kiddoland.pl/rysowanie-kolorowanie-dla-dzieci/jak-narysowac-tort
Rożne zabawy ruchowe dla dzieci. Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
Zabawa - Na ziemi zostaje
https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4
Pokoloruj tort kredkami lub pastelami.
Piosenka pt "A ja rosnę i rosnę"
Gdybym była całkiem mała,
To bym wsiadła do sandała
I pływała po kałuży
I nie bałabym się burzy.
Gdybym wcale nie urosła
Miałabym z zapałek wiosła
I robiłabym co chciała
Gdybym była całkiem mała
Ref.:
A ja rosnę i rosnę
Latem, zimą, na wiosnę
I niedługo przerosnę
Mamę, tatę i sosnę
Gdybym była całkiem mała
To w kieszeni bym sypiała
I chowała do poduszki
Sny malutkie jak okruszki.
Gdybym wcale nie urosła
To bym sobie od was poszła
Po malutku, po cichutku
Do krainy krasnoludków
Ref.:
A ja rosnę i rosnę
Latem, zimą, na wiosnę
I niedługo przerosnę
Mamę, tatę i sosnę.
link do piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=V6sjPbJNtlE