CZWARTEK 26.03  - Propozycje zabaw

 

 „Przekraczanie linii” – zabawa ruchowa z ćwiczeniami równowagi (gimnastyka mózgu – przekraczanie linii środkowej ciała). Proszę rozłożyć na podłodze sznurek, skakanki, szalik Zadaniem dzieci jest:

     – kroczenie wzdłuż linii ze sznurka, stawiając stopy na zewnątrz, wewnętrzną stroną stopy   

        do środka;

     – kroczenie po linii stopa za stopą;

     – kroczenie wzdłuż linii sznurka, stawiając stopy na zewnątrz, wewnętrzną stroną stopy na   

         zewnątrz.

 

 „Dzieci” – oglądnie  fotografii dzieci z ich wczesnego dzieciństwa.

Wspólnie  z rodzicem zastanawiają się, jakie są podobieństwa i różnice w wyglądzie osób na fotografiach. W razie konieczności proszę podpowiedzieć, zadając pytania  pomocnicze:

      – Czy masz ten sam kolor włosów?

      – Czy masz ten sam kolor oczu?

      – Czy twoja twarz jest taka sama?

Rodzic daje dziecku   lusterko i prosi, aby teraz porównały swój wygląd ze zdjęciami. Dziecko wymienia, co się zmieniło w ich wyglądzie, a co nie.

 

Kiedy obchodzimy urodziny?” – pogadanka na temat przemijania, stawania się coraz starszym, obchodzenia urodzin. Rodzic zadaje pytania:

      – Ile masz lat?

      – Co się dzieje, gdy kończysz kolejny rok?

      – W jaki sposób świętujecie dzień przyjścia na świat?

      – Ile świeczek powinno być na urodzinowym torcie?

      – Ile razy w roku świętujecie urodziny?

      – Kiedy obchodzicie urodziny, to jesteście o rok starsi, czy o rok młodsi?

      – Ile czasu upływa od jednych urodzin do drugich? Czy to dużo czasu?

Dzieci odpowiadają na pytania zgodnie ze swoim doświadczeniem i wiedzą. Następnie potrzebne będzie wieczko od słoiczka i plastelina. Dzieci  wypełniają plasteliną wieczko w ten sposób dzieci przygotowują torty, które wykorzystają na              następnych zajęciach.

 

„Ile świeczek, ile lat” – zabawa matematyczna doskonaląca umiejętność liczenia.

 

Proszę, żeby każde dziecko osadziło w swoim plastelinowym torcie tyle patyczków, ile mają lat, tłumacząc, że patyczki będą „świeczkami” na ich tortach. Następnie prosi o policzenie świeczek na własnym torcie (oraz na torcie brata lub                siostry i sprawdzenie, czy liczba świeczek na obu tortach jest taka sama).  Następnie pytamy dzieci, o ile więcej świeczek będzie na ich tortach za rok. Dzieci dokładają po jednym patyczku, liczą swoje świeczki

(i świeczki brata  lub siostry oraz porównują ich liczbę). Następnie proszę  wyjąć  dodatkowe  patyczki, ile świeczek będzie na ich tortach za dwa lata. Dzieci dokładają dwa patyczki i powtarzają czynność liczenia.

 

Kolejnym zadaniem będzie kolorowanie tortu, jeżeli nie ma możliwości wydrukowania kolorowanki  poniżej znajduje się link jak narysować tort

         https://kiddoland.pl/rysowanie-kolorowanie-dla-dzieci/jak-narysowac-tort

 

Rożne zabawy ruchowe dla dzieci. Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa

       https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

    Zabawa - Na ziemi zostaje

        https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4


 Pokoloruj tort kredkami lub pastelami.

 

 

Piosenka  pt "A ja rosnę i rosnę" 

Gdybym była całkiem mała,

To bym wsiadła do sandała

I pływała po kałuży

I nie bałabym się burzy.

 

Gdybym wcale nie urosła

Miałabym z zapałek wiosła

I robiłabym co chciała

Gdybym była całkiem mała

 

Ref.:

A ja rosnę i rosnę

Latem, zimą, na wiosnę

I niedługo przerosnę

Mamę, tatę i sosnę

 

Gdybym była całkiem mała

To w kieszeni bym sypiała

I chowała do poduszki

Sny malutkie jak okruszki.

 

Gdybym wcale nie urosła

To bym sobie od was poszła

Po malutku, po cichutku

Do krainy krasnoludków

 

Ref.:

A ja rosnę i rosnę

Latem, zimą, na wiosnę

I niedługo przerosnę

Mamę, tatę i sosnę.

 

 

link do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=V6sjPbJNtlE