„ Kodujemy z uczymy dzieci programować ”to tytuł wprowadzonej wśród dzieci w grupie II i IV  innowacji pedagogicznej, w której głównym celem jest rozwijanie u wychowanków uniwersalnych kompetencji, takich jak:

- logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie na kratownicy. Innowację opracowano na podstawie Ogólnopolskiego Programu „Uczymy Dzieci Programować”. Dzieci z natury są ciekawe świata, chcą doświadczać, eksperymentować, działać. Odpowiedzią na wyżej wymienione potrzeby małego człowieka może być innowacja wprowadzająca edukację w modelu STEAM (Science, Technologies, Engineering, Arts, Mathematics). Idea STEAM to spójne połączenie wiedzy z różnych obszarów: nauki, technologii, inżynierii, sztuki oraz matematyki. Taki sposób pracy powoduje, że dziecko z biernego odbiorcy staje się twórcą, konstruktorem poszukującym najlepszych rozwiązań. Dzieci angażując w działaniu wszystkie zmysły zdecydowanie lepiej zapamiętują to, czego się uczą.

 

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z aktywności pod linkiem: