Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze  czerwiec  

 

1. Zwierzęta na wsi i w domu – poznanie zakresu prac i obowiązków rolnika. Poszerzanie wiadomości o zwierzętach żyjących w wiejskiej zagrodzie i w domu. Omówienie ich wyglądu, sposobu poruszania, zasad postępowania. Nazywanie pomieszczeń przeznaczonych dla zwierząt gospodarskich. Rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta wiejskie i domowe. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego. Rozwiązywanie zagadek słownych. Nazywanie produktów zrobionych z mleka. Rozwijanie wyobraźni, twórczej postawy oraz ekspresji plastycznej.

 

2. Sporty letnie – wdrażanie do dbania o swoje zdrowie, sprawność fizyczną i bezpieczeństwo. Nazywanie różnych dyscyplin sportowych. Rozwijanie poczucia rytmu. Rozwijanie umiejętności panowania nad swoimi emocjami podczas gier i zabaw z elementami współzawodnictwa. Wdrażanie do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych. Kształtowanie charakteru i pożądanych postaw w działaniu zarówno indywidualnym jak i zespołowym. Wdrażanie do współdziałania w zabawie zgodnie z zasadami fair play. Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami plastycznymi.        

                                                           

3. Wyjątkowe smaki lata – wdrażanie do budowania postawy proekologicznej, pełnej szacunku do świata zwierząt i roślin. Budowanie zainteresowania tekstem literackim, wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa. Wdrażanie do zachowań prozdrowotnych i higienicznych. Rozwijanie zainteresowań kulinarnych. Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych.

 

4. Wkrótce wakacje! – uwrażliwienie na piękno różnorodnych zjawisk, zarówno przyrodniczych, jak i społecznych. Wzbogacanie zasobu słownictwa i wiedzy o świecie. Usprawnianie pracy analizatora słuchowego. Budowanie zainteresowania regionami Polski. Kształtowanie twórczej postawy, kreatywności. Utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się nad wodą, w lesie, w górach.

 

PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA

- kształcenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej

- doskonalenie umiejętności przyporządkowywania każdej głosce odpowiadającej jej litery

- układanie z rozsypanki literowej wyrazów

- rozwijanie umiejętności tworzenia wyrazów z sylab

- kształcenie umiejętności czytania prostych wyrazów i zdań 

- ćwiczenie sprawności manualnej poprzez ćwiczenia graficzne i konstrukcyjne

- doskonalenie sprawności grafomotorycznej.

 

POJĘCIA MATEMATYCZNE

- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10

- kształcenie umiejętności kodowania

- konstruowanie gier planszowych

- kształcenie kompetencji matematycznych w zakresie porównywania zbiorów

- doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się znakami matematycznymi „<, >,=”

- posługiwanie się pojęciami określającymi położenie przedmiotów względem siebie.