Zadania dydaktyczno-wychowawcze
1.JAK JESIENIĄ DBAĆ O ZDROWIE?
Dziecko: dostrzega rolę lekarza w dbaniu o zdrowie ludzi, zna skutki niezapobiegania chorobom, rozumie potrzebę ruchu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, ubiera się odpowiednio do warunków atmosferycznych, określa kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej.
2.KTO MOŻE BYĆ NAUCZYCIELEM?
Dziecko: wie na czym polega praca nauczyciela í gdzie pracuje nauczyciel, poznaje znaczenie przysłowia „Kto pyta, nie błądzi”, rozwija wyobraźnie, wymyśla swoją wizję przedszkola.
3.W CO SIĘ BAWI Z NAMI JESIENNY WIATR ?
Dziecko: wie jak się ubrać stosownie do pogody, jaka jest rola wiatru w życiu roślin i ludzi, jak powstaje energia z wiatru, jak oszczędzać energię, wypowiada się na temat pozytywnych i negatywnych skutków wiatru jako zjawiska atmosferycznego.
4.JAKIE PLANY NA JESIEŃ MAJĄ ZWIERZĘTA?
Dziecko: wie jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy, wie, że wybrane zwierzęta zmieniają swój wygląd przed nadchodzącą zimą, wie które ptaki odlatują, które przylatują, a które pozostają w Polsce na zimę, wie, dlaczego ptaki zmieniają swoje miejsca pobytu w zależności od pory roku.
PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA
- rozumie relacje głoska – litera, słowo – wyraz
- wymienia słowa kończące sie na głoskę a,
- układa słowa z głoską a w wygłosie
- rozpoznaje i nazywa literę a, l, o, m,: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- pisze litery a, A; l, L; o, O; m, M; po śladach, a potem – samodzielnie
- układa schemat zdania i podaje liczbę wyrazów w zdaniu
- układa zdania z wybranymi wyrazami oraz opisujące sytuacje na ilustracji
POJĘCIA MATEMATYCZNE
- rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 1, 2, 3, 4,
- pisze cyfrę 1, 2, 3, 4, po śladzie, a potem – samodzielnie
- rozpoznaje i nazywa figurę geometryczną – kwadrat
- liczy w dostępnym mu zakresie, rozpoznaje i nazywa zapis cyfrowy liczby 1, 2,3, 4,
- nazywa pory roku, dni tygodnia, miesiące; określa aktualną porę roku, miesiąca, dnia tygodnia;
- stosuje określenia: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze,
- posługuje się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym; wie, co to jest para
JESIENNA POGODA
1. Jak jesienią dbać o zdrowie ,
gdy pogoda taka zmienna,
wiatrem dmucha, słońcem grzeje
albo zimnym deszczem leje?
Ref.: A ja tak lubię jesienną pogodę,
choć zmienia się jak w kalejdoskopie.
Mam kurtkę z kapturem, parasol, kalosze,
wiatr czy deszcz, czy też słońce,
chętnie je noszę.
2.Jem owoce i warzywa,
to najlepsze witaminy.
Lubię sport i gimnastykę,
więc codziennie chętnie ćwiczę
3. Moja ciocia jest lekarzem,
więc mi często podpowiada,
jak jesienią postępować,
żeby nigdy nie chorować.
Ref.: A ja tak lubię…