Zadania dydaktyczno-wychowawcze

 

 1.JAK JESIENIĄ DBAĆ O ZDROWIE?

Dziecko:  dostrzega rolę lekarza w dbaniu o zdrowie ludzi, zna skutki niezapobiegania chorobom, rozumie potrzebę ruchu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, ubiera się odpowiednio do warunków atmosferycznych, określa kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej.

 

2.KTO MOŻE BYĆ NAUCZYCIELEM?

Dziecko: wie na czym polega praca nauczyciela í gdzie pracuje nauczyciel, poznaje znaczenie przysłowia „Kto pyta, nie błądzi”, rozwija wyobraźnie, wymyśla swoją wizję przedszkola.

 

3.W CO SIĘ BAWI Z NAMI JESIENNY WIATR ?

Dziecko: wie  jak się ubrać stosownie do pogody, jaka jest rola wiatru w życiu roślin i ludzi, jak powstaje energia z wiatru, jak oszczędzać energię, wypowiada się na temat pozytywnych i negatywnych skutków wiatru jako zjawiska atmosferycznego.

 

4.JAKIE PLANY NA JESIEŃ MAJĄ ZWIERZĘTA?

Dziecko: wie jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy, wie, że wybrane zwierzęta zmieniają swój wygląd przed nadchodzącą zimą, wie które ptaki odlatują, które przylatują, a które pozostają w Polsce na zimę, wie, dlaczego ptaki zmieniają swoje miejsca pobytu w zależności od pory roku.

 

PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA          

-  rozumie relacje głoska – litera, słowo – wyraz

-  wymienia słowa kończące sie na głoskę a,

-  układa słowa z głoską a w wygłosie

-  rozpoznaje i nazywa literę a, l, o, m,: małą i wielką, drukowaną  i pisaną

-  pisze litery a, A;  l, L; o, O; m, M;  po śladach, a potem – samodzielnie

-  układa schemat zdania i podaje liczbę wyrazów w zdaniu

-  układa zdania z wybranymi wyrazami oraz opisujące sytuacje na ilustracji

POJĘCIA MATEMATYCZNE

-   rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 1, 2, 3, 4,  

-   pisze cyfrę 1, 2, 3, 4,  po śladzie, a potem – samodzielnie

-   rozpoznaje i nazywa figurę geometryczną – kwadrat

-   liczy w dostępnym mu zakresie, rozpoznaje i nazywa zapis cyfrowy liczby 1, 2,3, 4,

-   nazywa pory roku, dni tygodnia, miesiące; określa aktualną porę roku, miesiąca, dnia tygodnia;   

-   stosuje określenia: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze,

 posługuje się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym; wie, co to jest para

 

 JESIENNA POGODA

 

1. Jak jesienią dbać o zdrowie ,

gdy pogoda taka zmienna,

wiatrem dmucha, słońcem grzeje

albo zimnym deszczem leje?

Ref.:  A ja tak lubię jesienną pogodę,

choć zmienia się jak w kalejdoskopie.

Mam kurtkę z kapturem, parasol, kalosze,

wiatr czy deszcz, czy też słońce,

chętnie je noszę.

 

2.Jem owoce i warzywa,

to najlepsze witaminy.

Lubię sport i gimnastykę,

więc codziennie chętnie ćwiczę

3.  Moja ciocia jest lekarzem,

więc mi często podpowiada,

jak jesienią postępować,

żeby nigdy nie chorować.

Ref.:  A ja tak lubię…