Zadania dydaktyczno-wychowawcze
1.W przedszkolu - integracja grupy; zapoznanie z postacią przewodnią – Tupem; zapamiętanie imion koleżanek i kolegów; rozwijanie percepcji słuchowej; utrwalanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych – dzień dobry, do widzenia, stosowanie pojęć oznaczających cechy przedmiotów; kształtowanie logicznego myślenia – dokonywanie uogólnień, nazywanie kącików w sali; klasyfikowanie wg jednej cechy; kształtowanie nawyku odkładania zabawek na miejsce, : poznanie zawodów wykonywanych przez pracowników przedszkola – kucharka, woźna, nauczycielka; kształtowanie spostrzegawczości i uwagi – określanie zadań poszczególnych pracowników przedszkola; kształtowanie nawyku odkładania zabawek na miejsce.
2.Moja miejscowość - poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z domem; kształtowanie logicznego myślenia – nazywanie różnic i podobieństw pomiędzy elementami; kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi wielkości; kształtowanie nawyku odkładania zabawek na miejse, poznawanie pracy policjanta -poznanie znaczenia sygnalizacji świetlnej ; kształtowanie orientacji w przestrzeni; rozwijanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni nóg; stosowanie się do umów i reguł w zabawach.
3.Ja, ty i środowisko - rozpoznawanie i nazywanie części ciała; kształtowanie sprawności grafomotorycznej; kształtowanie umiejętności wyrażania emocji; rozwijanie zainteresowania drugą osobą – wygląd, zainteresowania itp.; stosowanie się do umów i reguł w zabaw, rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie podstawowych uczuć i emocji, zapoznanie z zawodem pielęgniarki; utrwalanie podstawowych zasad higieny.
4.Dary jesieni - kształtowanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym; rozwijanie słownika czynnego – rozpoznawanie i nazywanie owocówi warzyw ,nabywanie i utrwalanie umiejętności przestrzegania zasad higieny – mycie rąk przed jedzeniem.
Dary jesieni sł. i muz. Joanna Bernat
1. Za domem w ogrodzie dojrzały warzywa.
Wzięła Zosia koszyk i warzywa zrywa. (x2)
Ref.: Cebulę i pory, kapustę,
kalafiory, marchew i selery i pietruszki cztery.
2. Poszła też do sadu, co się złotem mienił,
by dary pozbierać od Pani Jesieni. (x2)
Ref.: Tu śliwka, tu gruszka,
tam słodkie są jabłuszka, a pod płotem stoi malin pełen słoik.