Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze
1.Wiosna tuż tuż - „Szukamy wiosny” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych w trakcie spaceru po najbliższej okolicy przedszkola. Nauczyciel zwraca uwagę na pierwsze oznaki wiosny.„Jestem samodzielny” – kształtowanie samodzielności – dzieci starają się samodzielnie ubierać oraz ustawiać parami przed wyjściem na spacer. „Wczesna wiosna” składanie obrazka z części.
2. Wiosenne hodowle - „Jaka jest cebula?” – zabawa badawcza, „Kwiaty w ogródkach” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych zwrócenie uwagę dzieci na pierwsze oznaki wiosny – szczególnie na kwiaty w ogródkach, parkach i innych miejscach.„Ogródek na parapecie” – zabawa badawcza, „Fasola” – rozmowa dotycząca wyglądu, przeznaczenia tego warzywa. ,,Wiosenne kanapki” – przygotowywanie z nalepek kanapek na talerzu, na którym jest więcej kromek chleba.
3. Wiosenne porządki - . „Wiosenne ptaki” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych w trakcie spaceru po najbliższej okolicy przedszkola. N. kieruje uwagę dzieci na ptaki, które przyleciały z ciepłych krajów – pierwsze oznaki wiosny, „Duże do dużego, małe do małego” – nazywanie przyborów do sprzątania, przeliczanie w granicach możliwości dzieci „Memory – przybory do sprzątania” – odszukiwanie takich samych par obrazków; „Praca w ogródku przedszkolnym” – wdrażanie do wykonywania prostych prac porządkowych w ogródku przedszkolnym – grabienie, przekopywanie grządek, sianie, sadzenie.
4. Święta Wielkanocne - zapoznanie dzieci ze zwyczajami i tradycjami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi ( pisanki , koszyk wielkanocny , baranek , palemka ).
Przybycie wiosny – wiersz B. Formy. Przybycie wiosny Bożena Form
Spojrzał w okno mały Paweł,
a w ogrodzie wiosna,
świeżą trawkę, przebiśnieg
w koszu nam przyniosła.
Obudziła pąki kwiatów
w parku i ogrodzie.
Zapomnijcie moi mili
o śniegu i chłodzie.
Pożyczyła od słoneczka
garść ciepłych promieni,
gdy ogrzeję nimi ziemię,
świat się zazieleni
Pan ogrodnik – piosenka J. Bernat. Pan ogrodnik sł. i muz. Joanna Bernat
1.Przyleciała biedroneczka do naszego ogródeczka.
Siadła na gałązce i tak obserwuje,
Jak ciężko pan ogrodnik z rana dziś pracuje.
ref. I łopatą kopie, kopie, kopie,
i grabiami grabi, grabi, grabi,
i nasionka sieje, sieje, sieje,
grządki też podlewa, też podlewa,
i słucha, jak mu ptaszek
swą piosenkę śpiewa.
2. Wkoło kwitną już rabatki zapylają pszczoły kwiatki.
Nagle pan ogrodnik biedronkę zobaczył,
pomachał do niej ręką i wrócił do pracy.
ref. I łopatą kopie, kopie, kopie