Zamierzenia    wychowawczo – dydaktyczne

 

1. Płynie czas – poznanie narzędzi do mierzenia czasu dawniej i dziś; utrwalenie nazw pór roku i ich charakterystycznych cech; utrwalenie wiadomości dotyczących następstw miesięcy, dni tygodnia, pór dnia; kształtowanie słuchu fonematycznego; kształtowanie umiejętności wykonywania ćwiczeń gimnastycznych zgodnie z instrukcją; rozwijanie pamięci słuchowej; uwrażliwienie na sztukę w trakcie wykonywania zadań plastycznych; rozwijanie umiejętności liczenia do 7 w sytuacjach życiowych; wdrażanie do udziału w zabawach zespołowych; wyrażanie radości ze wspólnych zabaw; uwrażliwienie na zmianę tempa, rytmu; wyrażanie radości z doświadczania i eksperymentowania.

 

 

2. Sport to zdrowie – kształtowanie świadomości, że sprawność fizyczna jest podstawą zdrowia w życiu człowieka; operowanie nowymi pojęciami dotyczącymi zimowych dyscyplin sportowych; rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej oraz umiejętności zdrowej rywalizacji; kształtowanie właściwych postaw dotyczących bezpieczeństwa; rozwijanie percepcji wzrokowej; kształtowanie słuchu fonematycznego; zachęcanie do dzielenia się z innymi swoją wiedzą i spostrzeżeniami; kształtowanie umiejętności przeliczania w sytuacjach życiowych; rozwijanie małej motoryki; rozwijanie percepcji wzrokowo-słuchowo-ruchowej; wykonywanie działań zgodnie z instrukcją, obserwowanie i wyciąganie wniosków; poznawanie świata wieloma zmysłami.

 

 

3. Młodsi i starsi – kształtowanie poczucia szacunku i opiekuńczości w stosunku do osób starszych oraz umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat; operowanie pojęciami: najpierw, potem, na początku, na koniec; rozwijanie umiejętności porządkowania, dobierania w pary; ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej wyrazów; kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności wokalnych; nabywanie umiejętności współdziałania, wyrażanie radości z osiągniętych efektów; wyrażanie radości poprzez taniec; rozwijanie percepcji wzrokowej; zachęcanie do samodzielności i poszukiwań w rozwiazywaniu problemów; wyrażanie radości z możliwości robienia niespodzianek dla najbliższych; nabywanie umiejętności planowania pracy oraz przedstawienie jej efektów.

 

4. Dbam o zdrowierozwijanie sprawności fizycznej w trakcie zabaw i ćwiczeń; poznawanie symboli igrzysk olimpijskich; kształtowanie pożądanych cech charakteru do uprawiania sportu; poznawanie procesu powstawania kazeiny (ścinanie białka, wytrącanie tłuszczu); doskonalenie umiejętności .dokonywania analizy dźwiękowej wyrazów; rozwijanie zainteresowań różnymi dyscyplinami sportowymi; doskonalenie umiejętności klasyfikowania i definiowania; poszerzanie wiedzy o rodzajach sportowego obuwia; wprowadzenie liczby 6; rozpoznawanie znanych dzieciom piosenek i melodii; kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych; rozwijanie umiejętności rozróżniania zdrowych i niezdrowych produktów żywnościowych.

 

 

Wiersz „Gimnastyka dni tygodnia” Ilona Dziubek

Gimnastyka – dobra sprawa,

co dzień wszystkim radość sprawia.

Gdy niedziela się zaczyna,

trening tydzień rozpoczyna 

W poniedziałek dwa podskoki,

wtorek lubi kroki w boki.

Środa kręci dwa kołeczka,

no a w czwartek jaskółeczka.

W piątek szybko dwa przysiady,

a sobota robi ślady.

I tak przez tydzień cały

dni tygodnia wciąż szalały.

 

Piosenka „Zimowa poleczka” sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełłowie

1. Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie

 kochają bałwanki i tańczą ja co dzień.

 Zimowa poleczkę na soplach gra wiatr.

 Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

 Ref.: Ha, ha, ha, ha,

 Hi, hi, hi, hi.

 Śniegowe bałwanki

 To my, właśnie my! (2x)

 2. Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki,

 z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki.

 Zimowa poleczkę na soplach gra wiatr.

 Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

 Ref.: Ha, ha, ha, ha…

 3. Stanęły na chwilkę, by pot otrzeć z czoła,

 lecz skoczna muzyka do tańca znów woła.

 Zimową poleczkę na soplach gra wiatr.

 Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!