Zadania dydaktyczno-wychowawcze

 

1. Mali odkrywcy – rozwijanie słownika czynnego; operowanie pojęciami związanymi z kosmosem (planety, gwiazdy, astronom, astronauta, luneta, teleskop); poznawanie świata różnymi zmysłami; rozwijanie słuchu fonemowego; globalne czytanie wyrazów; rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej; ćwiczenie orientacji przestrzennej; kształtowanie umiejętności kodowania; rozwijanie sprawności grafomotorycznej; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych.

 

2. Tajemnice świata – kształtowanie wartości, jaką jest dążenie do wiedzy; poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków; utrwalenie nazw środków lokomocji; rozwijanie logicznego myślenia; ćwiczenie sprawności manualnej; rozwijanie słuchu fonemowego; nabywanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci; rozwijanie umiejętności porównywania wielkości; kształtowanie umiejętności rozpoznawania wysokości dźwięków; utrwalenie znajomości numerów alarmowych.

 

3. Nadchodzi wiosna – poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie; rozwijanie logicznego myślenia, przewidywanie następstw; operowanie pojęciami: cebule jadalne i ozdobne; doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania wiosennych kwiatów; kształtowanie umiejętności przeliczania w aspekcie kardynalnym i porządkowym; rozwijanie słuchu fonemowego; różnicowanie zdań prawdziwych i fałszywych; wyciąganie wniosków na podstawie zabaw badawczych.

 

4. Wiosna tuż-tuż – poznanie pracy i obowiązków rolnika; nazywanie zwierząt, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie; dostrzeganie różnic i podobieństw między krajobrazami wsi i miast; dopasowywanie produktów do źródeł ich pochodzenia; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej; klasyfikowanie zwierząt według rodzaju i liczby; przewidywanie następstw wydarzeń – rozwój wzrostu ziemniaka; uczestniczenie w zabawach muzyczno – rytmicznych.

 

Piosenka: „Mali wynalazcy” sł. Marcin Przewoźniak, muz. Krzysztof Mroziński

 

1. Czy dorośli już nam wszystko wymyślili?

Wynaleźli, opisali i odkryli?

Leki, drony i smartfony,

i żarówki…

Poczekajcie! Nadciągają

mądre główki!

Bo my… Bo my…

Bo my… Bo my…

Ref.: Wymyślimy coś takiego,

coś dobrego i fajnego.

Coś takiego, że dorośli

będą, będą nam zazdrościć!

2. Wymyślimy galaretkę, która leczy.

I maszynę, która sprząta nasze rzeczy.

I rajstopy, co się same zakładają,

oraz lody, które nas nie przeziębiają!

A tak! A tak!

A tak! A tak!

Ref.: Wymyślimy coś takiego…

3. Będą żelki na zły humor i lenistwo.

I parasol, który chroni środowisko.

Dorośniemy, odkryjemy – zobaczycie.

Urządzimy naszą Ziemię wyśmienicie.

Hurra! Hurra!

Hurra!

Ref.: Wymyślimy coś takiego…