Zadania dydaktyczno-wychowawcze
1. Mali odkrywcy – rozwijanie słownika czynnego; operowanie pojęciami związanymi z kosmosem (planety, gwiazdy, astronom, astronauta, luneta, teleskop); poznawanie świata różnymi zmysłami; rozwijanie słuchu fonemowego; globalne czytanie wyrazów; rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej; ćwiczenie orientacji przestrzennej; kształtowanie umiejętności kodowania; rozwijanie sprawności grafomotorycznej; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych.
2. Tajemnice świata – kształtowanie wartości, jaką jest dążenie do wiedzy; poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków; utrwalenie nazw środków lokomocji; rozwijanie logicznego myślenia; ćwiczenie sprawności manualnej; rozwijanie słuchu fonemowego; nabywanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci; rozwijanie umiejętności porównywania wielkości; kształtowanie umiejętności rozpoznawania wysokości dźwięków; utrwalenie znajomości numerów alarmowych.
3. Nadchodzi wiosna – poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie; rozwijanie logicznego myślenia, przewidywanie następstw; operowanie pojęciami: cebule jadalne i ozdobne; doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania wiosennych kwiatów; kształtowanie umiejętności przeliczania w aspekcie kardynalnym i porządkowym; rozwijanie słuchu fonemowego; różnicowanie zdań prawdziwych i fałszywych; wyciąganie wniosków na podstawie zabaw badawczych.
4. Wiosna tuż-tuż – poznanie pracy i obowiązków rolnika; nazywanie zwierząt, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie; dostrzeganie różnic i podobieństw między krajobrazami wsi i miast; dopasowywanie produktów do źródeł ich pochodzenia; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej; klasyfikowanie zwierząt według rodzaju i liczby; przewidywanie następstw wydarzeń – rozwój wzrostu ziemniaka; uczestniczenie w zabawach muzyczno – rytmicznych.
Piosenka: „Mali wynalazcy” sł. Marcin Przewoźniak, muz. Krzysztof Mroziński
1. Czy dorośli już nam wszystko wymyślili?
Wynaleźli, opisali i odkryli?
Leki, drony i smartfony,
i żarówki…
Poczekajcie! Nadciągają
mądre główki!
Bo my… Bo my…
Bo my… Bo my…
Ref.: Wymyślimy coś takiego,
coś dobrego i fajnego.
Coś takiego, że dorośli
będą, będą nam zazdrościć!
2. Wymyślimy galaretkę, która leczy.
I maszynę, która sprząta nasze rzeczy.
I rajstopy, co się same zakładają,
oraz lody, które nas nie przeziębiają!
A tak! A tak!
A tak! A tak!
Ref.: Wymyślimy coś takiego…
3. Będą żelki na zły humor i lenistwo.
I parasol, który chroni środowisko.
Dorośniemy, odkryjemy – zobaczycie.
Urządzimy naszą Ziemię wyśmienicie.
Hurra! Hurra!
Hurra!
Ref.: Wymyślimy coś takiego…