Zadania dydaktyczno-wychowawcze

 

1. Książka – mój przyjaciel – kształtowanie szacunku do książek, rozumienie roli książki w życiu codziennym, poznawanie różnych rodzajów książek; rozwijanie słownika czynnego; poznawanie świata różnymi zmysłami, rozwijanie pamięci słuchowej i logicznego myślenia; przewidywanie następstw wydarzeń; posługiwanie się pojęciami: autor, ilustrator, drukarz, księgarnia, biblioteka, czytelnik; rozwijanie sprawności motoryki małej; wprowadzenie liczby 0, działania praktyczne z liczbą; poznanie pojęć: orkiestra, dyrygent, nazywanie instrumentów muzycznych; kształtowanie właściwej postawy ciała.   

 

2. Baśnie, bajki, legendy – poznanie różnych rodzajów literatury dziecięcej; poznanie pojęcia morał; rozwijanie umiejętności językowych; wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu; rozwijanie percepcji wzrokowej i logicznego myślenia; poznanie liczby 10 w aspekcie kardynalnym i porządkowym; kształtowanie koordynacji wzrokowo-słuchowo- ruchowej; rozwijanie sprawności grafomotorycznej; przewidywanie następstw wydarzeń; rozwijanie pamięci muzycznej; rozwijanie poczucia rytmu; poznanie świata przyrody poprzez działania i obserwację.    

 

3. Rodzina razem się trzyma – rozumienie wartości, jaką jest miłość najbliższych; wyrabianie umiejętności okazywania najbliższym uczuć szacunku i miłości; rozwijanie słownika czynnego; rozwijanie słuchu fonemowego; czytanie globalne; rozwijąnie logicznego myślenia i umiejętności sprawnego liczenia, rozwiazywanie zadań z treścią; kodowanie i odkodowywanie; rozwijanie wyobraźni i spostrzegawczości; rozwijanie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków; doskonalenie sprawności manualnych podczas działalności plastyczno-konstrukcyjnej; uczestniczenie w zabawach muzyczno-rytmicznych.

 

4. Ja i moi bliscy – kształtowanie umiejętności wyrażania miłości wobec członków swojej najbliższej rodziny; kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną; rozwijanie słownika czynnego; wykonywanie zadań zgodnie z instrukcją; rozwijanie percepcji słuchowej; rozwijanie percepcji wzrokowej i logicznego myślenia; czytanie globalne; rozwijanie umiejętności posługiwania się monetami i banknotami; budowanie wypowiedzi słownej; doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami; przygotowanie upominków wykonanych własnoręcznie dla swoich rodziców; kształtowanie pewności siebie podczas występów przed publicznością.     

 

          

Piosenka: „Piosenka o książeczce” sł. L. Krzemieniecka, muz. Jerzy Wasowski

 

1. W książeczce płynie rzeczka,

w książeczce szumi las.

W prześlicznych twych książeczkach

tysiące przygód masz.

Książeczka cię powiedzie

na strome szczyty skał.

Z niej możesz się dowiedzieć,

gdzie niedźwiedź zimą spał.

 

2. Jak świerszczyk grał na skrzypcach,

jak morzem płynął śledź.

I co zrobiła Wikcia,

by same piątki mieć.

Lecz chroń i szanuj książki,

i kartek nie rwij też.

Wpierw dobrze umyj rączki,

a potem książkę bierz.