Zadania dydaktyczno-wychowawcze

 

1. Święta, święta, biją dzwony – kształtowanie wartości związanej z wyrażaniem i przeżywaniem radości; rozwijanie słownika czynnego i słuchu fonemowego; rozwijanie sprawności grafomotorycznej; rozwijanie percepcji wzrokowej; kształtowanie koordynacji wzrokowo-słuchowo- ruchowej; operowanie nazwami figur geometrycznych; utrwalanie pojęć związanych z klasyfikacją i segregacją; operowanie pojęciami związanymi z Wielkanocą; wyszukiwanie różnic na obrazkach; kształtowanie umiejętności przeliczania w aspekcie kardynalnym i porządkowym; rozwiązywanie zadań z treścią; rozwijanie poczucia rytmu.

 

2. Wielkanoc – poznanie zwyczajów i tradycji związanych z Wielkanocą; poznanie różnych rodzajów jajek i ptaków, które je znoszą; kodowanie i odkodowywanie; poznanie właściwości i budowy jajka; przewidywanie następstw wydarzeń; rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchu fonemowego; rozwijanie umiejętności językowych; opowiadanie treści obrazka; rozwijanie logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności przeliczania i operowania symbolem liczby; rozwijanie małej motoryki; doskonalenie sprawności manualnych oraz poczucia estetyki w toku działalności plastyczno-konstrukcyjnej; uczestniczenie w zabawach muzyczno-rytmicznych.      

                                                                 

3. Z kulturą za pan brat – kształtowanie wartości dotyczącej szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej; rozwijanie słownika czynnego; nabywanie umiejętności dotyczących używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym; rozwijanie pamięci słuchowej; poznanie nowych pojęć: kultura masowa, kultura materialna, kultura fizyczna, kultura ludowa; czytanie globalne wyrazów; nabywanie wiedzy i umiejętności dotyczących właściwego zachowania w miejscach publicznych; wdrażanie do odbierania świata poprzez różne zmysły; rozwijanie percepcji słuchowej; poznanie pojęć związanych z teatrem: scena, widownia, aktor, rekwizyty, dekoracja, kostiumy; rozwijanie umiejętności odkodowywania, rozwijanie percepcji wzrokowej, rozwijanie sprawności motoryki małej; rozwijanie słuchu fonematycznego; nazywanie instrumentów muzycznych; poznanie pojęć związanych z muzeum: eksponat, wystawa.

 

4. Jestem kulturalny – poznanie zasad jakie powinny obowiązywać podczas organizowania przyjęć; przewidywanie następstw wydarzeń; poznawanie świata poprzez własne doświadczenia; rozwijanie percepcji wzrokowej; poznanie zmian zachodzących w przyrodzie; rozwijanie słownika czynnego i logicznego myślenia; kształtowanie postawy proekologicznej; poznanie pojęć: ekologia, ekokultura; poznanie zasad dbania o przyrodę; klasyfikowanie, segregowanie odpadów zgodnie z zasadami; rozwijanie pamięci słuchowej; uwrażliwienie na piękno, wykonywanie zadań zgodnie z instrukcją, uczestniczenie w zabawach muzyczno – ruchowych.    

 

Piosenka: „Pisanki, kraszanki” sł. S. Karaszewski, muz. T. Strąk

 

1. Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,

a przy nich kurczaczek i z cukru baranek.

Przy baranku babka sól, chleb i wędzonka,

oto wielkanocna świąteczna święconka.

Ref.: Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,

pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.

Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,

uświetniły nasze wielkanocne święta.

2. Kłócił się z kurczaczkiem cukrowy baranek,

która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?

Czy ta malowana, czy ta wyklejana,

czy zdobiona woskiem i pofarbowana.

Ref.: Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne…

3. Baranek z kurczaczkiem długo się spierali,

aż goście świąteczni do drzwi zapukali.

Wielkanocni goście czasu nie tracili,

potłukli pisanki jajkiem się dzielili.

Ref.: Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne…