Zadania dydaktyczno-wychowawcze
1.Witajcie w przedszkolu : integracja grupy, kształtowanie umiejętności przedstawiania się imieniem i nazwiskiem oraz podawania adresu zamieszkania, rozwijanie umiejętności odczytywania symboli rysunkowych, wspólne tworzenie kodeksu przedszkolaka, wyrabianie nawyku używania słów grzecznościowych /dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam/, rozwijanie umiejętności werbalnego wyrażania uczuć, wdrażanie do dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi
2. Wakacyjne wspomnienia : wdrażanie dziecido swobodnegowypowiadania się nt. wakacji, zapoznanie z cechami charakterystycznymi dla lata; kształtowanie umiejętności słuchania innych i czekania na swoją kolej oraz współpracy z innymi; zapoznanie dzieci z mapą Polski oraz rozpoznawania charakterystycznych elementów dla krajobrazu górskiego i nadmorskiego, usprawnianie narządu artykulacyjnego poprzez wyraźne wypowiadanie spółgłosek w zabawach naśladujących odgłosy pojazdów,
3. Jesteśmy bezpieczni: kształtowanie umiejętności wypowiadania się nt. domu jako miejsca swojego zamieszkania, zwrócenie uwagi na to komu i w jakich sytuacjach można podać swój adres, a komu nie, poznanie podstawowych zasad bezpiecznego poruszania się po drodze oraz na placu zabaw, kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo: w kontaktach ze zwierzętami i z nieznajomymi, zapoznanie dzieci z numerem alarmowym
4. Dbam o siebie i środowisko : kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała, doskonalenie czynności samoobsługowych związanych z higieną, zapoznanie się dzieci ze zmysłami: smaku, słuchu, węchu i dotyku; rozpoznawanie i nazywanie przyborów toaletowych, klasyfikowanie przedmiotów funkcjonalnie ze sobą powiązanych; wyrabianie nawyku dbania o swoje ciało- wzrok, oczy; klasyfikowanie przedmiotów wg. przeznaczenia i wielkości; wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk;wdrażanie do dbania o porządek w Sali- kształtowanie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń; kształtowanie odpowiedzialności ekologicznej; rozwijanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem
Wiersz do nauki: „ Moi mili ” , sł.: Małgorzata Strzałkowska
Życie pędzi wciąż do przodu, coraz prędzej gna i bryka.
I czasami w tym pośpiechu , coś ważnego nam umyka.
A więc wniosek dzisiaj stawiam, aby każdy z nas spróbował
Przy okazji, bez okazji, mówić częściej takie słowa:
Do widzenia i dzień dobry, co tam słychać, jak się czujesz?
I poproszę i przepraszam oraz proszę i dziękuję.
Wtedy ludziom na tym świecie sympatyczniej ciut by było.
No, a przecież oto chodzi, by się wszystkim milej żyło!