Zadania dydaktyczno – wychowawcze

 

1. Witamy Nowy Rok – rozwijanie wyobraźni dzieci, usprawnianie aparatu oddechowego, doskonalenie umiejętności ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej, utrwalanie nazw dni tygodnia oraz pór roku i ich charakterystycznych cech, rozbudzanie zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie, doskonalenie umiejętności manualnych, poszerzenie słownika dzieci o nazwy miesięcy, rozwijanie umiejętności samoobsługowych, integracja grupy, doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi  i porządkowymi.

 

2. Co można robić zimą? – zapoznanie dzieci ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy: mróz, śnieg, lód, wdrażanie do wypowiadania się na podany temat,  kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie, kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem, kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej, rozwijanie u dzieci umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu, kształtowanie u dzieci wiary we własne możliwości podczas zabaw konstrukcyjnych, poszerzanie wiedzy dzieci o otaczającym świecie – cechy  i właściwości śniegu i lodu, rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (pary funkcyjne), poszerzanie wiadomości na temat życia zwierząt w czasie zimy.   

             

3.Święto babci i dziadka - kształtowanie u dzieci postawy szacunku wobec osób starszych, motywowanie do dbałości o sprawność fizyczną, kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych, wyzwalanie u dzieci aktywności pantomimicznej, kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat babci i dziadka, rozwijanie sprawności manualnej, radzenie sobie z emocjami podczas rozgrywania gier (wygrana – przegrana), kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla babci i dziadka.

 

 4. Zimowe mistrzostwa sportowe – wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw, rozwijanie umiejętności rzutu do celu, kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji, kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności, rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby, wspieranie ciekawości dzieci i kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków, wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego z zimowymi dyscyplinami sportowymi, kształtowanie odporności emocjonalnej, kształtowanie umiejętności współpracy w parach, kształtowanie umiejętności uważnego obserwowania otoczenia, nazywania jego elementów i porównywania ich z tym, co znajduje się bliżej i dalej.          

                 

Wiersz do nauki:

„Zaczarowany ogród”

Jest taki ogród zaczarowany,

Po którym chodzą śnieżne bałwany.

Duże bałwany, bałwanki małe,

Wszystkie ze śniegu i jak śnieg białe.

Choć mróz największy i śnieżek prószy,

Bałwanom nigdy nie marzną uszy.

Za to, gdy słońce trochę przygrzeje,

To czary – mary – nos im topnieje!

 

 

Piosenka do nauki:

„Tydzień ma siedem dni”

Tydzień ma siedem dni,

Zna je mama, znasz je ty:

Poniedziałek, wtorek, środa,

Czwartek, piątek i sobota,

A w niedzielę razem z mamą

Powtórzymy znów to samo.    x2

Jeden, dwa, trzy, cztery,

Pięć, sześć, siedem.

 

Piosenka do nauki:

„Dla Babci i Dziadka”

1.Wyczaruję dla babuni suknię z kropel rosy

Szal z obłoczków, wstążkę z tęczy wplotę jej we włosy.

 

Ref. Babciu, droga babciu, to wszystko dla Ciebie

Babciu, droga babciu, bardzo kocham Ciebie. x2

 

Namaluję Dziadziusiowi rybek pełną rzekę,

Koszyk grzybów, działkę z domkiem, pieska na pociechę.

 

Ref. Dziadziu, drogi dziadziu, to wszystko dla Ciebie

Dziadziu, drogi Dziadziu, bardzo kocham Ciebie.  x2