Zadania dydaktyczno – wychowawcze
1. Witamy Nowy Rok – rozwijanie wyobraźni dzieci, usprawnianie aparatu oddechowego, doskonalenie umiejętności ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej, utrwalanie nazw dni tygodnia oraz pór roku i ich charakterystycznych cech, rozbudzanie zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie, doskonalenie umiejętności manualnych, poszerzenie słownika dzieci o nazwy miesięcy, rozwijanie umiejętności samoobsługowych, integracja grupy, doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
2. Co można robić zimą? – zapoznanie dzieci ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy: mróz, śnieg, lód, wdrażanie do wypowiadania się na podany temat, kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie, kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem, kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej, rozwijanie u dzieci umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu, kształtowanie u dzieci wiary we własne możliwości podczas zabaw konstrukcyjnych, poszerzanie wiedzy dzieci o otaczającym świecie – cechy i właściwości śniegu i lodu, rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (pary funkcyjne), poszerzanie wiadomości na temat życia zwierząt w czasie zimy.
3.Święto babci i dziadka - kształtowanie u dzieci postawy szacunku wobec osób starszych, motywowanie do dbałości o sprawność fizyczną, kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych, wyzwalanie u dzieci aktywności pantomimicznej, kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat babci i dziadka, rozwijanie sprawności manualnej, radzenie sobie z emocjami podczas rozgrywania gier (wygrana – przegrana), kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla babci i dziadka.
4. Zimowe mistrzostwa sportowe – wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw, rozwijanie umiejętności rzutu do celu, kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji, kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności, rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby, wspieranie ciekawości dzieci i kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków, wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego z zimowymi dyscyplinami sportowymi, kształtowanie odporności emocjonalnej, kształtowanie umiejętności współpracy w parach, kształtowanie umiejętności uważnego obserwowania otoczenia, nazywania jego elementów i porównywania ich z tym, co znajduje się bliżej i dalej.
Wiersz do nauki:
„Zaczarowany ogród”
Jest taki ogród zaczarowany,
Po którym chodzą śnieżne bałwany.
Duże bałwany, bałwanki małe,
Wszystkie ze śniegu i jak śnieg białe.
Choć mróz największy i śnieżek prószy,
Bałwanom nigdy nie marzną uszy.
Za to, gdy słońce trochę przygrzeje,
To czary – mary – nos im topnieje!
Piosenka do nauki:
„Tydzień ma siedem dni”
Tydzień ma siedem dni,
Zna je mama, znasz je ty:
Poniedziałek, wtorek, środa,
Czwartek, piątek i sobota,
A w niedzielę razem z mamą
Powtórzymy znów to samo. x2
Jeden, dwa, trzy, cztery,
Pięć, sześć, siedem.
Piosenka do nauki:
„Dla Babci i Dziadka”
1.Wyczaruję dla babuni suknię z kropel rosy
Szal z obłoczków, wstążkę z tęczy wplotę jej we włosy.
Ref. Babciu, droga babciu, to wszystko dla Ciebie
Babciu, droga babciu, bardzo kocham Ciebie. x2
Namaluję Dziadziusiowi rybek pełną rzekę,
Koszyk grzybów, działkę z domkiem, pieska na pociechę.
Ref. Dziadziu, drogi dziadziu, to wszystko dla Ciebie
Dziadziu, drogi Dziadziu, bardzo kocham Ciebie. x2