Zadania dydaktyczno – wychowawcze
1. Baśnie, bajki, legendy.
- nazywamy tytuły bajek na podstawie ilustracji ( Kot w butach, Jaś i Małgosia, Kopciuszek, Rzepka, Jaś i magiczna fasola, Piękna i Bestia, itp.
- rozwijamy umiejętności wypowiadania się nt. ulubionych bohaterów literackich
- stara się zrozumieć różnicę między bajką , a rzeczywistością
2. Bale w karnawale.
- poznanie obchodów karnawałowych w innych krajach np. Brazylia- taniec samba; rozpoznawanie i nazywanie przebierańców balu po strojach
-kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności współpracy w parach oraz improwizacji tanecznych;
- wdrażanie do wspólnej i zgodnej zabawy,
3. W dawnych czasach.
- bogacenie słownictwa dzieci związanego ze światem dinozaurów , wyciągają wnioski z obserwacji
- rozwijanie ciekawości badawczej nt. pochodzenia węgla( skąd się wziął i jaki on jest), eksperymentują robiąc wulkan
- doskonalenie umiejętności współdziałania w grupach
4. Wynalazki
- bogacenie słownictwa dzieci nt. transportu i podróżowaniem dawniej i dziś
- rozwijanie pomysłowości i aktywności twórczej, oraz umiejętności społecznych poprzez zabawy parateatralne i dramowe
- wdrażanie dzieci do współpracy w zespole podczas tworzenia wspólnej pracy technicznej z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
Piosenka do nauki: „Bajeczki”
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka- Sypko
Na półkach mieszkają książeczki.
w książeczkach mieszkają bajeczki.
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. /2X/
w bajeczkach znajdziecie rycerzy,
królewnę co spała na wieży,
i dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.
A kiedy się dziecko zasłucha,
to wróżki mu szepczą do ucha.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat. /2X/