Zadania dydaktyczno – wychowawcze

 

1. Baśnie, bajki, legendy.

- nazywamy tytuły  bajek na podstawie ilustracji ( Kot w butach, Jaś i Małgosia,  Kopciuszek, Rzepka, Jaś i magiczna  fasola, Piękna i Bestia, itp. 

- rozwijamy umiejętności wypowiadania się nt. ulubionych bohaterów literackich

- stara się zrozumieć różnicę między bajką , a rzeczywistością

 

2. Bale w karnawale.

- poznanie obchodów karnawałowych w innych krajach np. Brazylia-  taniec samba; rozpoznawanie i nazywanie przebierańców balu po strojach

-kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności współpracy w parach oraz improwizacji tanecznych;

- wdrażanie do wspólnej i zgodnej zabawy,

 

3. W dawnych czasach.

- bogacenie słownictwa dzieci związanego ze światem dinozaurów , wyciągają wnioski z obserwacji

- rozwijanie ciekawości badawczej nt. pochodzenia węgla( skąd się wziął i jaki on jest), eksperymentują robiąc wulkan

- doskonalenie umiejętności współdziałania w grupach

 

4. Wynalazki

- bogacenie słownictwa dzieci nt. transportu  i podróżowaniem dawniej i dziś

- rozwijanie pomysłowości i aktywności twórczej, oraz umiejętności społecznych poprzez zabawy parateatralne i dramowe

- wdrażanie dzieci do współpracy w zespole podczas tworzenia wspólnej pracy technicznej z wykorzystaniem różnorodnych materiałów 

 

Piosenka do nauki: „Bajeczki”

 

sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka- Sypko

Na półkach mieszkają książeczki.

w książeczkach mieszkają bajeczki.

Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. /2X/

w bajeczkach znajdziecie rycerzy,

królewnę co spała na wieży,

i dobrych  wróżek sto, i czarownicę złą.

A kiedy się dziecko zasłucha,

to wróżki mu szepczą do ucha.

Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat. /2X/