Zadania dydaktyczno-wychowawcze

 

 1. JABŁKA , ŚLIWKI I MORELE W SADZIE JEST OWOCÓW WIELE – budzenie ciekawości otaczającym światem przyrody oraz tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających odkrywanie związku:  ja – przyroda; kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat, kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej; rozwijanie zdolności plastycznych i wyobrazni dziecka, utrwalanie zasad bezpieczeństwa i nawyków higieniczno-kulturalnych.

 

 2. WITAMINY HOP DO BRZUSZKA , i marchew i pietruszka - gromadzenie wiedzy na temat warzyw i ich przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych; rozwijanie samodzielności  i budowanie poczucia własnej wartości u dzieci przez zachęcanie ich do samodzielnego działania i tworzenia, rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi  na zadaniu; zabawy z liczeniem i przeliczaniem.

 

 3. LIŚCIE MALOWANE POD DRZEWAMI ROZSYPANE – uwrażliwianie na piękno przyrody, zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne otaczającego krajobrazu, budzenie chęci poznawania otaczającej rzeczywistości; rozwijanie wyobrazni przez ekspresję słowną i plastyczną; stwarzanie okazji do eksperymentowania kolorami; organizowanie zabaw sprzyjających rozwijaniu umiejętności porównywania, rozwijanie u dzieci umiejętności relaksowania się przy muzyce.

 

 4. LAS SZUMI JESIENNIE JUŻ ROBI SIĘ SENNIE – poznawanie lasu i jego mieszkańców, rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadomienie zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami; rozwijanie motoryki małej i dużej oraz percepcji wzrokowej; rozwijanie rozumowania drogą analogii; zachęcanie dzieci do wyrażania emocji podczas zabaw teatralnych, porównywanie liczebności zbiorów.

 

Piosenka „KOLORY WSZYSTKO MA”

 

Niebo kolor ma niebieski

a trawa zielony

żółte słońce, srebrny księżyc

czarny mają wrony.

     Tralala kolory wszystko ma

     Tralala kolory mam i ja.