Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne
1 Zasypało cały świat, w nocy śnieżek z nieba spadł -wspieranie dzieci w poznawaniu zimowej przyrody, uświadomienie dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych charakterystycznych do danej pory roku, tworzenie prac plastycznych inspirowanych kontaktem ze środowiskiem przyrodniczym ,wspomaganie w coraz precyzyjniejszej klasyfikacji oglądanie i porównywanie obiektów, poznawanie sposobów zabezpieczania roślin przed mrozem, dokarmiania zwierzą; poznawanie obyczaju spotkania z Mikołajem, rozwijanie prawidłowej wymowy przez ćwiczenia artykulacyjne.
2 Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają – zapoznanie z urządzeniami domowymi oraz sposobami bezpiecznego posługiwania się nimi ,uświadomienie dzieciom potrzeby współuczestniczenia w życiu rodzinnym, rozwijanie słuchu oraz usprawnianie aparatu artykulacyjnego poprzez ćwiczenia ortofoniczne, kształtowanie świadomości własnego ja oraz orientacji w przestrzeni, zachęcanie do odgrywania scen dramowych -tworzenie sytuacji edukacyjnych pomagających dzieciom zrozumienia umownej roli rekwizytu i posługiwania się nim w zabawach teatralnych.
3 W całym domu pachnie lasem, bo już święta za pasem – zapoznanie dzieci ze świąteczną tradycją w Polsce i w świecie, rozwijanie u dzieci potrzeby szanowania zwyczajów, wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa i formułowaniu wypowiedzi pod względem gramatycznym, składniowym, logicznym; zachęcanie do wspólnego śpiewania, muzykowanie z uwzględnieniem rytmu, tempa, dynamiki muzyki; komponowanie ozdób choinkowych z różnych materiałów, rozwijanie pamięci przez uczenie się tekstów na pamięć, rozwijanie wyobraźni i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
PIOSENKA - „ŚWIECI GWIAZDKA”
Świeci gwiazdka jedna druga
Główką kręci, oczkiem mruga
Wszystkie gwiazdki zaświeciły
Wszystkie razem zatańczyły.
Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko
Zabawimy się w kółeczko
Krążą w kółko gwiazdki obie
Czasem nogą tupną sobie
Czasem główką pokiwają
I mrugają, wciąż mrugają.