Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne

 

 

1 Zasypało cały świat, w nocy śnieżek z nieba spadł -wspieranie dzieci w poznawaniu zimowej przyrody, uświadomienie dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych charakterystycznych do danej pory roku, tworzenie prac plastycznych inspirowanych kontaktem ze środowiskiem przyrodniczym ,wspomaganie w coraz precyzyjniejszej klasyfikacji oglądanie i porównywanie obiektów, poznawanie sposobów zabezpieczania roślin przed mrozem, dokarmiania zwierzą; poznawanie obyczaju spotkania z Mikołajem, rozwijanie prawidłowej wymowy przez ćwiczenia artykulacyjne.

 

2 Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają – zapoznanie z urządzeniami domowymi oraz sposobami bezpiecznego posługiwania się nimi ,uświadomienie dzieciom potrzeby współuczestniczenia w życiu rodzinnym, rozwijanie słuchu oraz usprawnianie aparatu artykulacyjnego poprzez ćwiczenia ortofoniczne, kształtowanie świadomości własnego ja  oraz orientacji w przestrzeni, zachęcanie do odgrywania scen dramowych -tworzenie sytuacji edukacyjnych pomagających dzieciom zrozumienia umownej roli rekwizytu i posługiwania się nim w zabawach teatralnych.

 

3 W całym domu pachnie lasem, bo już święta za pasem – zapoznanie dzieci ze świąteczną tradycją w Polsce i w świecie, rozwijanie u dzieci potrzeby szanowania zwyczajów, wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa i formułowaniu wypowiedzi pod względem gramatycznym, składniowym, logicznym; zachęcanie do wspólnego śpiewania, muzykowanie z uwzględnieniem rytmu, tempa, dynamiki muzyki; komponowanie ozdób choinkowych z różnych materiałów, rozwijanie pamięci przez uczenie się tekstów na pamięć, rozwijanie wyobraźni i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

PIOSENKA -  „ŚWIECI   GWIAZDKA”

 

Świeci gwiazdka jedna druga

Główką kręci, oczkiem mruga

Wszystkie gwiazdki zaświeciły

Wszystkie razem zatańczyły.

Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko

Zabawimy się w kółeczko

Krążą w kółko gwiazdki obie

Czasem nogą tupną sobie

Czasem główką pokiwają

I mrugają, wciąż mrugają.