ZADANIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
1. W zdrowym ciele zdrowy duch: kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych; rozpoznawanie i podawanie nazw części garderoby; uświadamianie ubierania się odpowiednio do pogody; kształcenie logicznego myślenia ( klasyfikowanie); rozwijanie percepcji słuchowej; rozwijanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów; wdrażanie zasad zdrowej sportowej rywalizacji.
2. Jesienią w parku: dostrzeganie walorów estetycznych krajobrazu jesiennego; rozwijanie słownika czynnego ; stosowanie się do poleceń nauczyciela podczas zabaw i zajęć z całą grupą; poznawanie różnych gatunków drzew i ich owoców; zapoznanie z literą „A a” pisaną i drukowaną na przykładzie wyrazów Ala, aparat
3. Jesienią w lesie: rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków podczas rozwiązywania zagadek; kształtowanie umiejętności rozpoznawania grzybów jadalnych i trujących ( kurki , rydze, maślaki, borowiki, kozaki) oraz zwierząt ( żubr, zając, wilk, sowa, wiewiórka, mrówka, lis, kukułka, jeleń, dzik, borsuk) ;porządkowanie liczebności zbiorów wg. liczebności wzrastającej i malejącej; zapoznanie z literą „L,l” drukowaną i pisaną;
4. Przygotowanie do zimy: poszerzanie wiadomości nt. zimowych zapasów; w jakiej postaci możemy przechowywać owoce i warzywa w spiżarni; poznanie cyfry „1” i sposobu jej zapisywania; rozwijanie umiejętności matematycznych – odszukiwanie i tworzenie zbiorów jednoelementowych;zapoznanie z literą „M,m” drukowaną i pisaną na podstawie wyrazów „mama, Marta”;
Przygotowanie do czytania i pisania:
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy skoczne, rzutne, paluszkowe i graficzne
- utrwalanie pojęcia „zdanie”; układanie zdań, przeliczanie wyrazów
- dzielenie wyrazów na sylaby połączone z klaskaniem
- wyszukiwanie słów z głoską „a, l, m” na początku, końcu i w środku wyrazu,
- wypowiadanie kolejnych głosek
- modelowanie poznanej litery z wełny, plasteliny
- odszukiwanie poznanej litery wśród innych
- czytanie i układanie sylab z poznanymi literami (np. : la,al., lo, ol,, ma,am,om,mo )
- zabawy ortofoniczne, logorytmiczne, gimnastyka buzi i języka
- cięcie po liniach prostych łamanych i owalnych
- kreślenie po śladzie i samodzielnie elementów literopodobnych
Wiersz do nauki: „ Stroje na różne pory roku” – Bożena Form
1.Kiedy latem na niebie 2. Kiedy jesienią
słońce jasno praży, deszcz ciągle pada,
w kąpielowym stroju wtedy bardzo chętnie
siedzę na plaży. Kalosze zakładam.
2.Kiedy mróz siarczysty 4. Wiosną wyciągam
panuje na dworze, buty sportowe,
w czapce i szaliku w dresie po parku
spacerować mogę. pobiegać w nich mogę.