ZADANIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

 

1. W zdrowym ciele zdrowy duch: kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych; rozpoznawanie i podawanie nazw części garderoby; uświadamianie ubierania się odpowiednio do pogody; kształcenie logicznego myślenia ( klasyfikowanie); rozwijanie percepcji słuchowej; rozwijanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów; wdrażanie zasad zdrowej sportowej rywalizacji.

2. Jesienią w parku: dostrzeganie walorów estetycznych krajobrazu jesiennego; rozwijanie słownika czynnego ; stosowanie się do poleceń nauczyciela podczas zabaw i zajęć z całą grupą; poznawanie różnych gatunków drzew  i ich owoców; zapoznanie z literą  „A a” pisaną i drukowaną na przykładzie wyrazów Ala, aparat

3. Jesienią w lesie: rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków podczas rozwiązywania zagadek;  kształtowanie umiejętności rozpoznawania grzybów jadalnych i trujących ( kurki , rydze, maślaki, borowiki, kozaki) oraz zwierząt ( żubr, zając, wilk, sowa, wiewiórka, mrówka, lis, kukułka, jeleń, dzik, borsuk) ;porządkowanie liczebności zbiorów wg. liczebności wzrastającej i malejącej; zapoznanie z literą  „L,l” drukowaną i pisaną;

4. Przygotowanie do zimy:  poszerzanie wiadomości nt. zimowych zapasów; w jakiej postaci możemy przechowywać owoce i warzywa w spiżarni;  poznanie cyfry „1” i sposobu jej zapisywania; rozwijanie umiejętności matematycznych – odszukiwanie i tworzenie zbiorów jednoelementowych;zapoznanie z literą „M,m” drukowaną i pisaną na podstawie wyrazów „mama, Marta”;

 

Przygotowanie do czytania i pisania:

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy skoczne, rzutne, paluszkowe i graficzne

- utrwalanie pojęcia „zdanie”; układanie zdań, przeliczanie wyrazów

- dzielenie wyrazów na sylaby połączone z klaskaniem

- wyszukiwanie słów z głoską „a, l, m”  na początku, końcu i w środku wyrazu,

- wypowiadanie kolejnych głosek

- modelowanie poznanej litery z wełny, plasteliny

- odszukiwanie poznanej litery wśród innych

- czytanie i układanie sylab z poznanymi literami (np. : la,al., lo, ol,, ma,am,om,mo )

- zabawy ortofoniczne, logorytmiczne, gimnastyka buzi i języka

- cięcie po liniach prostych łamanych i owalnych

- kreślenie po śladzie i samodzielnie elementów literopodobnych

 

Wiersz do nauki: „ Stroje na różne pory roku” – Bożena  Form

1.Kiedy latem na niebie              2. Kiedy jesienią

słońce jasno praży,                      deszcz ciągle pada,

w kąpielowym stroju                   wtedy bardzo chętnie

siedzę na plaży.                         Kalosze zakładam.

2.Kiedy mróz siarczysty              4. Wiosną wyciągam

panuje na dworze,                       buty sportowe,

w czapce i szaliku                        w dresie po parku

spacerować mogę.                       pobiegać w nich mogę.