ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1. JESIEŃ W SADZIE I OGRODZIE
Dziecko: nazywa owoce, wie jak zrobić sok oraz wie o konieczności spożywania owoców. Rozpoznaje owoce za pomocą smaku, węchu i dotyku. Zna korzyści płynące ze spożywania owoców. Segreguje owoce z podziałem na mniejsze, większe. Zna znaczenie słowa: ogrodnik i ogrodniczka, rozpoznaje i nazywa warzywa. Wie jak przechowujemy warzywa i owoce na zimę.
2.PRZYGOTOWANIA ZWIERZĄT DO ZIMY
Dziecko: wie jak wygląda wiewiórka, jeż co je i jak spędza zimę. Zna nazwy oraz cechy wybranych zwierząt, wie co to jest gawra. Nazywa ptaki, naśladuje dźwięki wydawane przez ptaki, wypatruje ptaków w przedszkolnym ogrodzie. Zauważa zmiany jakie zachodzą w przyrodzie jesienią.
3. CO OTRZYMUJEMY ZE ZBOŻA
Dziecko: wie kim jest rolnik, zna różne rodzaje zbóż. Wie że ze zbóż otrzymujemy mąkę, kasze, płatki zbożowe, otręby. Zna róże rodzaje pieczywa oraz etapy powstania chleba.
4. CHODZI LISTONOSZ TU I TAM
Dziecko: wie kim jest listonosz, poznaje nowe zwroty związane z pocztą (skrzynka na listy, list polecony itp.) Zna rolę urzędy pocztowego, poznaje pocztę oraz pracowników, wie jak zachować się w miejscu publicznym. Zna współczesne środki przekazu informacji (telefon, list, komputer).
„KOLOROWE LISTKI”
- Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło. - Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały. - Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.