ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

 

1. JESIEŃ W SADZIE I OGRODZIE

Dziecko: nazywa owoce, wie  jak  zrobić  sok oraz  wie o konieczności spożywania owoców. Rozpoznaje owoce za pomocą smaku, węchu i dotyku. Zna korzyści płynące ze  spożywania owoców.  Segreguje owoce z podziałem na mniejsze, większe. Zna znaczenie słowa: ogrodnik i ogrodniczka,  rozpoznaje i nazywa warzywa. Wie jak przechowujemy warzywa i owoce na zimę.

2.PRZYGOTOWANIA ZWIERZĄT DO ZIMY

Dziecko: wie jak wygląda wiewiórka, jeż co je i jak spędza zimę. Zna nazwy oraz cechy wybranych zwierząt, wie co to jest gawra. Nazywa ptaki, naśladuje dźwięki wydawane przez ptaki, wypatruje ptaków w przedszkolnym ogrodzie. Zauważa zmiany jakie zachodzą w przyrodzie jesienią.

3. CO OTRZYMUJEMY ZE ZBOŻA

Dziecko: wie kim jest rolnik, zna różne rodzaje zbóż. Wie że ze zbóż otrzymujemy mąkę, kasze, płatki zbożowe, otręby. Zna róże rodzaje pieczywa oraz etapy powstania chleba.

4. CHODZI LISTONOSZ TU I TAM

Dziecko: wie kim jest listonosz, poznaje nowe zwroty związane z pocztą (skrzynka na listy, list polecony itp.) Zna rolę urzędy pocztowego, poznaje pocztę oraz pracowników, wie jak zachować się w miejscu publicznym.  Zna współczesne środki przekazu informacji (telefon, list, komputer).

 

„KOLOROWE LISTKI”

  1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
    Kolorowe listki na wietrze szumiały.
    Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
    Szu, szu, szu, wirowały w koło.
  2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
    Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
    Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
    Hop, hop, hop, w koło wirowały.
  3. Kolorowe listki spadły już na trawę.
    Kolorowe listki skończyły zabawę.
    Cicho, sza, listki zasypiają.
    Cicho, sza, oczka zamykają.