ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1.ZIMNA, DESZCZOWA JESIEŃ
Dziecko: poznaje zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią, wyjaśnia znaczenie słów: słota, mżawka, kapuśniaczek, utrwala nazwy zjawisk pogodowych, interpretuje ruchem i gestem swój nastrój, rozwija sprawność manualną, kształtuje wrażliwość na smutny i wesoły charakter melodii.
2.W CZASIE DESZCZU DZIECI SIĘ NUDZĄ
Dziecko: rozwija umiejętność twórczego działania i sprawność manualną, rozpoznaje przedmioty po kształtach, usprawnia czynności samoobsługowe, rozwija poczucie rytmu i sprawność narządów mowy.
3.JAK UBIERAMY SIĘ JESIENIĄ
Dziecko: poznaje różne rodzaje ubrań, wyjaśnia znaczenie słów: para przedmiotów, utrwala nazwy kolorów i rozwija umiejętność ich rozpoznawania i nazywania, kształtuje umiejętność rytmicznego poruszania się, opanowuje umiejętność przyspieszania i zwalniania przy muzyce.
4.MALI PRZYJACIELE CZŁOWIEKA
Dziecko: poznaje wygląd psa i kota i różnice między nimi, dostrzega znaczenie dbania o zwierzęta i poznaje sposoby troszczenia się o nie, rozwija percepcję wzrokową oraz sprawność manualną, kształtuje słuch i poczucie rytmu, utrwala wygląd figury geometrycznej – koła.
„IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM”
1.Deszcz po szybie ścieka: sza, sza, sza
Kapią krople deszczu: pla, pla, pla
Ref. Jesienna muzyka dziś od rana gra
sza, sza, sza, plum, plum, plum,
ta ra ra ra.
2.Wiatr piosenkę śpiewa: tu, tu, tu
szumią z wiatrem drzewa: szu, szu, szu.
Ref. Jesienna muzyka...
3.Tańczą krople deszczu: kap, kap, kap
wszystko wkoło mokre: chlap, chlap, chlap.
Ref. Jesienna muzyka...