ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

 

1.ZIMNA, DESZCZOWA JESIEŃ

 Dziecko: poznaje zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią, wyjaśnia znaczenie słów: słota, mżawka, kapuśniaczek, utrwala nazwy zjawisk pogodowych, interpretuje ruchem i gestem swój nastrój, rozwija sprawność manualną, kształtuje wrażliwość na smutny i wesoły charakter melodii.

 

2.W CZASIE DESZCZU DZIECI SIĘ NUDZĄ

Dziecko: rozwija umiejętność twórczego działania i sprawność manualną, rozpoznaje przedmioty po kształtach, usprawnia czynności samoobsługowe, rozwija poczucie rytmu i sprawność narządów mowy.

 

3.JAK UBIERAMY SIĘ JESIENIĄ

Dziecko: poznaje różne rodzaje ubrań, wyjaśnia znaczenie słów: para przedmiotów, utrwala nazwy kolorów i rozwija umiejętność ich rozpoznawania i nazywania, kształtuje umiejętność rytmicznego poruszania się, opanowuje umiejętność przyspieszania i zwalniania przy muzyce.

 

4.MALI PRZYJACIELE CZŁOWIEKA

Dziecko: poznaje wygląd psa i kota i różnice między nimi, dostrzega znaczenie dbania o zwierzęta  i poznaje sposoby troszczenia się o nie, rozwija percepcję wzrokową oraz sprawność manualną, kształtuje słuch i poczucie rytmu, utrwala wygląd figury geometrycznej – koła.

 

„IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM”

 

1.Deszcz po szybie  ścieka: sza, sza, sza

   Kapią krople deszczu: pla, pla, pla

 

Ref. Jesienna muzyka dziś od rana gra

sza, sza, sza, plum, plum, plum,

ta ra ra ra.

 

2.Wiatr piosenkę śpiewa: tu, tu, tu

   szumią z wiatrem drzewa: szu, szu, szu.

 

Ref. Jesienna muzyka...

 

3.Tańczą krople deszczu: kap, kap, kap

    wszystko wkoło mokre: chlap, chlap, chlap.

 

Ref. Jesienna muzyka...